Annons:
Etikettkorsettbehandling
Läst 4984 ggr
[Thiah]
8/24/12, 5:50 PM

Korsettens biverkningar....

Läste en annan tråd där en deltagare skrev

(#3 Sanpire) funderar på om kvinnor hade rakare ryggar förr i världen när dessa användes dagligen…

Detta fick mig att fundera. Jag har haft korsett under 2 år, dock slarvade jag massor med timmarna på grund av mina lungor och andra läkarslarv. Men jag har idag svårt att ha något som spänner vid magen, jag kan spendera timmar på att dra in magen för att försöka komma bort från trycket som fortfarande finns kvar (i mitt huvud) från korsetten. Trosorna kan ibland inte gå att ha på för det känns extremt obehagligt en tröja likaså. Jag kan behöva sätta en hand i jeanslinningen för att slippa trycket. Ibland har jag den känslan kvar trots att jag är naken. Detta är min största biverkning från själva korsettanvändningen.

Jag skulle aldrig kunna ha på mig en underklädeskorsett eller en vacker korsett i allmänhet. Jag har försökt och då  får jag rent obehag och en känsla av panik.

Hur är det för er som använt korsett?

Tråden jag läste först:

http://skolios.ifokus.se/discussions/5033ebd7d3b4fd18ef007ae5-det-har-var-korsett-innan-jag-visste?discussions-1

Annons:
Juliasundstrom
8/24/12, 6:24 PM
#1

Jag lider ingenting av min tidigare korsettbehandling vilket är väldigt skönt! :)

Medarbetare på Skolios Ifokus.

[Thiah]
8/24/12, 6:29 PM
#2

dumma dig FlörtTungan ute

Spieluhr
8/24/12, 6:42 PM
#3

Jag har använt viktorianskinspirerade korsetter som spänns ca 10 cm, dagligen både före och efter bostonkorsettsbehandlingen. Jag har inga problem alls, snarare tycker jag det kan vara skönt att få sådan fin hållning av det :-D Det är inte alls som bostonkorsetten, och denna har ju ingen 'läkande' effekt utan jag bär det för att jag älskar saker som ser antika och äldre ut, inklusive kläder.

Jag kan inte bära 'billigare underklädskorsetter' pga min snedhet, det ser så ojämnt och inte snyggt ut på ena höften. Men sådana dyrare som man spänner flera cm funkar fint, ser jättejämn ut i höfterna då med.

Nu talar jag om en sådan här korsett ungefär;  http://www.sysidan.se/obj/photo/d2a75bf0bf05e5d36907d35814873424.jpg

[Thiah]
8/24/12, 6:45 PM
#4

#3 gaah, skulle knappt klara av att ha en korsett alls på i mer än 0-30 min, ännu mindre tid om den ska spännas ordentligt.

Men dom är fina dom där äldre sortens korsetter och kläder.  Älskar historiska noveller så jag är ganska fascinerad med historiska kläder.

sanpire
8/24/12, 10:47 PM
#5

vad roligt att mina funderingar fick dig att fundera ;)

Trots att det är två år sedan jag avslutade min korsettbehandling kan jag ibland ha halvt obehaliga drömmar att jag har korsetten på mig. Har förut sagt att jag inte skulle kunna ha på mig en underkläderskorsett men ska nog testa en bara för att utmana mig själv. Sen är dom ju riktigt läckra ;)

Upp till toppen
Annons: