Annons:
Etikettövrigt-om-skolios
Läst 1448 ggr
[RoxannaH]
2012-08-21 21:45

Bli tagen på allvar?

Eftersom alla våra såkallade "läkare" påstår att skolios inte skulle göra ont, så tycker jag att man ska stå på sig och fräsa åt dem "Vad f*n vet du om det? Har du skolios själv eller?!"

Jag ringde igår och bokade tid till sjukhuset för att jag har så f*rbannat ont att jag inte kan sova om nätterna, vilket är svårt i vanliga fall ändå, kan knappt gå ut med hunden, klarar inte av att städa, laga mat, eller någonting!

Vilket jag fräste i och sa åt tanten jag pratade med när jag bokade tid. Ja och sen att jag är "sjuk" i halsen också…

När får jag tid som snarast? Måndag 27/8 klockan 13. SkrikandesSkrikandesSkrikandes

Jag blir så förbannat arg så jag vet inte vad jag ska ta mig till?! Jag klarar inte av vardagen! Vad ska jag göra då?! Jaag har redan problem med att äta och sådant naturligt?! Varför tar dem en inte på allvar!?

Annons:
Spieluhr
2012-08-21 23:39
#1

Tycker det var en bra tid ändå, du behöver inte vänta särskilt länge, även om du har ont och att det är frustrerande. Jag har väntat i två år på en tid som skulle vara i november. Fick det ändrat till 6:e september i alla fall. :-P

Sitter du mycket? Tycker du ska försöka ta promenader även om det gör ont. Man får försöka bita ihop för tro mig, det kommer bli bättre. Träning är nog något av det bästa man kan göra när man har skolios ÄVEN om det gör ont och man vill sluta, men det är viktigt att musklerna håller igång och blir starka. Man får försöka att inte ge upp det. Säger inte att du behäver bli träningsnarkoman, men promenader hjälper i längden, det är något av det bästa du kan göra med din kropp, är man helt stilla och inte gör någonting så kommer det bara bli värre.

[RoxannaH]
2012-08-22 00:15
#2

De brukar ha jourtider. Det är massa annat jag vill ha hjälp med som är mer akut än detta men inte då..

Jag promenerar ganska mycket då jag har hund. Men det hjälps inte enligt mig. Har haft träning med "coach" tidigare.. Samt sjukgymnast i omgångar. Samt kotknackare har fått räta ut mig..

Men det hjälper inte.. Det kommer tillbaka och då är det värre än innan. Jag tror nog min har blivit värre än vad den var för ett år sedan när jag fick veta om den. (Anat skolios sedan jag var 9 år, vilket är 9 år då jag är 18 nu, men fick det bekräftat strax efter jag fyllt 17.)

Upp till toppen
Annons: