Annons:
Etikettövrigt-om-skolios
Läst 1759 ggr
Juliasundstrom
2012-08-13 12:26

Praktik på Sahlgrenska

Hej!

Ville bara säga att den 20 augusti, alltså om en vecka börjar min 4 veckor långa praktik på Sahlgrenska. Jag ska praktisera på avdelningen där man opereras för skolios och andra ryggskador. Jag tycker att det ska bli jättekul att få se hur det är att vårda skoliospatienter, och inte bara att vara en själv! 

Så, nu till grejen. Om det är någon här som ska opereras på Sahlgrenska någon gång under dessa veckorna, (V34-37) Så får ni jättegärna höra av er till mig om ni vill :) Det kan vara kul att känna igen någon när man väl kommer dit :)

Medarbetare på Skolios Ifokus.

Annons:
[Thiah]
2012-08-13 17:25
#1

Åh så roligt! Jag har alltid varit nyfiken på att praktisera på sjukhus men tyvärr fick jag inte det under min skolgån. (jag talaringen finska och då kan man inte jobba på sjukhus här i finland)

Juliasundstrom
2012-08-13 19:42
#2

#1 Åh vad tråkigt att höra! Jag är snart färdig undersköterska så det här är min sista praktik :) Det ska bli väldigt kul!

Medarbetare på Skolios Ifokus.

[Thiah]
2012-08-13 20:02
#3

#2 coolt. Jag har en liknande utbildning som du men mera baserad på barn.  Här i Finland finns inga barnskötare eller undersköterskor, vårdbiträden och liknande utan allt har klumpats ihop till Närvårdare och det är det jag är. Skrattande

Juliasundstrom
2012-08-13 20:11
#4

#3 Jaha vad roligt :D

Medarbetare på Skolios Ifokus.

Upp till toppen
Annons: