Annons:
Etiketttankar-och-funderingar
Läst 6790 ggr
Juliasundstrom
2012-07-12 08:53

Stickande punkt?

Jag har en punkt precis till vänster om ryggraden, i höjd med bh bandet. Flera gånger om dagen kan denna punkt börja sticka/bränna/svida/klia. Det kommer helt plötsligt, ungefär som att någon sticker en eller ett insektsbett eller liknande. Det blir så outhärdligt att jag måste trycka och klia på punkten för att det ska kännas bättre.
Jobbigast blir det när jag kör bil eller liknande.

Så, någon annan som har samma problem? Isåfall, när gick detta över för er? Jag vill tillägga att jag haft det såhär sedan operationen för tre månader sedan.

Medarbetare på Skolios Ifokus.

Annons:
Anna
2012-07-12 12:39
#1

Jag har haft liknande symptom senaste 1-2 månaderna, en starkt stickande/brännande känsla på vissa specifika ställen. Dock inte nära ryggraden utan längs med mitt ärr på sidan. Min läkare trodde det var nervtrådar som var påväg att hitta tillbaka till varandra och att det alltså var något positivt. Ibland går jag långa perioder utan dessa stickningar, sedan kommer de tätt inpå varandra och är riktigt jobbiga. Men, om det handlar om att jag får tillbaka känsel så är det värt det haha :)

Det borde ju kunna vara samma för dig? Eftersom ditt ärr går längs ryggraden och du har stickningarna längs ryggraden.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Juliasundstrom
2012-07-12 23:01
#2

#1 Ja okej! Ja det har du nog rätt i! Det måste vara något sådant :) Känns bara så himla obehagligt när det alltid sticker till på exakt samma punkt! Ska ta upp det med min läkare när jag ska på återbesök och se vad han säger om det :)

Medarbetare på Skolios Ifokus.

[NalaMeya]
2012-07-13 14:59
#3

Jag har också sånna där stickningar ibland, ibland oftare eller mer sällan. Men jag kan också tänka mig att det har med känseln att göra, att den börjar leta sig tillbaka. :)

Juliasundstrom
2012-07-13 16:08
#4

#3 ja precis! Frågade du rune om det när du var där? :)

Medarbetare på Skolios Ifokus.

[NalaMeya]
2012-07-14 16:32
#5

Nä jag gjorde inte det för jag hade inte "problemet" då, det har kommit efteråt ;)

mickan.a
2012-07-16 21:49
#6

Jag har också haft detta, och enligt sjukgymnast och läkare jag pratat med är det som ni skriver nervtrådar som hittar varandra/läker eller något sådant. Det ska visst vara ett gott tecken, och nu har det nästan helt upphört för mig!

Mickan, 34 årig norrlandstjej, tvåbarnsmamma, skoliosopererad i feb 2012.

 

Annons:
Juliasundstrom
2012-07-17 16:38
#7

#6 Ja men vad skönt! :)

Medarbetare på Skolios Ifokus.

maria_c_r
2012-08-26 21:12
#8

Hmm… Jag får också såna stickande punkter i ryggen men jag är inte opererad!

CamillaS
2012-08-26 22:05
#9

Jag kan också få svidande punkter i bland längs ärret, men det försvinner efter ett tag så jag brukar försöka att inte bry mig för mycket. :)

[Thiah]
2012-09-01 09:00
#10

Jag har det längs med det ärr som blivit öppnat 2 gånger. Det ärret löper längs med bh bandet så det är ju lagom kul.

Upp till toppen
Annons: