Annons:
Etikettskoliosoperation
Läst 3803 ggr
cilija
7/1/12, 10:50 AM

någon som blivit opererad ner i bäckenet?

Hej

var på läkar bsök och fick veta att de kommer operea mig ned i bäckenet och undrar så klart om någon har någon erfarenhet/kunskap kring detta?

jag gissar på att jag kommer bli tokigt stel..

ska försöka lägga upp röntgen bilden på min stackaras rygg oxå..

Annons:
Juliasundstrom
7/1/12, 11:28 AM
#1

Då antar jag att dom kommer att ta ner till L4 eller L5?. Jag är själv inte opererad så långt ner men jag har hört att man blir lite stelare eftersom det oftast är där man böjer ryggen! :)

Medarbetare på Skolios Ifokus.

CamillaS
7/1/12, 5:05 PM
#2

#0 Jag har ingen kunskap om det då jag inte är opererad så långt ner. Men hur det än blir så tror jag inte du behöver vara orolig. Du kommer att utveckla sätt som fungerar för dig med tiden hur du lättast böjer dig ner för att t.ex ta upp någonting från golvet.
Men kan tänka mig att om dom ska operera så långt ner så lär du kanske bli lite stelare än en som är opererad högre upp. Men som sagt det kommer säkert att bli bra när du väl har gjort det sen. Glad

cilija
7/4/12, 8:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Tack för era svar! jag får fråga läkaren på inskrivnings samtalet hur han tänker har läst att de ibland fixerar bäckent på neuromuskulära skolioser. han kan säkert ocxå ge en hint om hur sel man blir. även om läkarna inte har så bra uppfatning om sådant som man ibland önskar. har äntligen fått tid att lägga upp bilden på ryggen.

[NalaMeya]
7/4/12, 10:33 PM
#4

Oj det var minsan ingen rolig krök… :/ jag hoppas verkligen att du får det så bra som möjligt!

[Thiah]
7/5/12, 12:28 PM
#5

jag är opererad ner i L3 och det går bra.  Delade rum med en flicka som var opererad ner i L4 och hon hade lite mer problem med sittandet än jag. Till henne sa dom även att hon kommer få problem med ridandet men hur det gick sen vet jag inte.

Upp till toppen
Annons: