Annons:
Etikettandra-behandlingsmetoder
Läst 7966 ggr
emmaaaaa
6/26/12, 10:49 AM

minska smärta?

skolios gör ju fruktansvärt ont, som de flesta här inne redan vet..
men är det någon av er som brukar kunna göra något för att minska smärtan?
någon som har något tips?
kram!

Be kind, allways  

Annons:
[Thiah]
6/26/12, 6:53 PM
#1

Varmt bad slappnar av musklerna och jag har ibland en vetekudde i sängen för lite extra mys. Motion stärker musklerna och det kan hjälpa mot smärtan. Simning, promenader, styrketräningär några varianter man kan pröva.

[CajsaBajsa]
6/28/12, 6:46 PM
#2

Spikmatta tycker jag är jättebra. Jag ligger en bra stund på morgonen innan jag går upp och en bra stund på kvällen innan jag somnar.

[Thiah]
6/28/12, 6:56 PM
#3

#2  jag är så ojämn i ryggen att det inte funkar.  Allt tryck hamnar i så fall på ena skuldran och det funkar inte. Men jag har hört att det fungerar bra för andra. Glad

emmaaaaa
6/28/12, 7:06 PM
#4

tack för era svar!
brukar redan använda era tips, så det är svårt det här med skolios.
haha attans ;)

Be kind, allways  

[Thiah]
6/28/12, 7:14 PM
#5

skolios är lite bökigt ja Flört

[CajsaBajsa]
6/28/12, 9:58 PM
#6

#3 Jaha, ja då är det ju inte skönt. Jag antar att det inte hjälper att ligga på en mjuk madrass heller? Jag är ju också sned, men inte lika mycket som du verkar vara, så för mig går det bra att ligga på sängen. Ligger jag på hård underlag blir det som du beskriver.

Annons:
Juliasundstrom
6/29/12, 4:30 PM
#7

Ligga på golvet med underbenen på en stol framför sig gör susen! (beroende på vart i ryggen man har ont dock) :)

Medarbetare på Skolios Ifokus.

[Thiah]
6/30/12, 10:48 AM
#8

#6 njaee, mjukmadrass går bra en stund men sedan blir det inte så skönt i länden. jag sover på en halvhård madrass men ytterst sällan på rygg. Glad

emmaaaaa
7/2/12, 9:10 PM
#9

#7 ja, det gör jag och det är bra! :)

Be kind, allways  

Laban83
7/10/12, 12:26 PM
#10

Varmt bad och spikmatta!! Det är sällan man kan få bra massage…men det finns, i och för sig, vibrerande massagefigurer, så man kan göra lite själv.

Fölr ett par år sedan fick jag en massagedyna , att ha som ryggmassage i stol, men det gick inte alls, för den rör sig RAKT och klättrade på ryggraden. Det var riktigt smärtsamt och gav blåmärken. Inte kunde jag vrida mig för att undvika det heller för då började musklerna krampa och jag blev så rädd att få ryggskott.

Anna-hfg
8/11/12, 8:26 PM
#11

Ridning funkar för mig.

Är det någon som prövat en madrass som stödjer hela ryggen/kroppen, tex tempur eller liknande?

emmaaaaa
8/12/12, 4:46 AM
#12

#7 oj, lyckos. Jag verkligen älskar att rida, men det bara går inte med min rygg :(

Be kind, allways  

EricLarsson1993
8/13/12, 4:17 PM
#13

åh spikmatta skulle jag vilja testa om jag inte var överkänslig på vissa områden sen efter operationen :(

Annons:
[Thiah]
8/13/12, 5:27 PM
#14

#12 rida funkar för mig med, jag får bara inte ramla av Flört

Anna-hfg
8/13/12, 8:46 PM
#15

#14 Jag har märkt att ju äldre man blir desto tyngre faller man av Tungan ute.

Jag blir inte smärtfri av ridningen men den minskar ganska mycket. Jag var utan häst i 6 år och det vill jag aldrig vara med om. smärtan var obeskrivlig. Jag visste inte vart jag skulle ta vägen (skrek av smärta och grät) och medicin funka inte, ej heller sjukgymnastik, varmvattenbad, styrketräning. Det var inte förrän jag började rida igen som jag blev "normal" som människa igen.

maria_c_r
8/26/12, 8:59 PM
#16

Simning, ryggymnastik, spikmatta och TENS-apparat.

Hanna
9/1/12, 12:36 AM
#17

#16 Funkar TENS mot de smärtor man har när man har skolios? :o Fick rådet att använda det mot min mensvärk, men om det funkar mot skolios kanske det kan vara värt att testa.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

maria_c_r
9/2/12, 10:42 PM
#18

Jag tycker att TENS hjälper men man får ju hålla på ett tag. Ofta har man värk och spänningar på många olika ställen men bara 4 plattor.

Upp till toppen
Annons: