Annons:
Etikettskoliosoperation
Läst 4951 ggr
Anna
6/1/12, 1:28 PM

Cicatrix till ärret?

Är det någon här som provat Cicatrix till era ärr?

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Annons:
[Thiah]
6/1/12, 5:09 PM
#1

Näpp, har sådana fina ärr så jag orkar inte hålla på med sånt där.

Sen kan jag känna att jag har så udda kroppsform att folk glor om man t.ex. är på stranden och då hjälper det att ha ärren där som en liten förklaring.

CamillaS
6/1/12, 5:39 PM
#2

Ne säger som #1 tycker mina ärr ser helt ok ut så jag låter dom vara som dom är. ^^

Anna
6/1/12, 11:08 PM
#3

Mitt ärr är jättefint på framsidan under bröstet och runt bröstkorgen upp mot skuldran - men över skulderbladet (som ständigt rör på sig) är det bredare, ojämnare och rödare eftersom det hela tiden är i rörelse. Tänkte därför prova och se om Cicatrix kan ge resultat just på den översta biten av ärret! I övrigt har jag inga problem med ärret :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

[Thiah]
6/1/12, 11:13 PM
#4

Ge det lite tid bara, innan du prövar. Du är väldigt ny opererad och det är svårt att, som amatör, se hur ärret kommer ser ut om ett par år.

Det röda kommer försvinna inom ett år, det ojämna syns inte lika mycket efter att ärret lugnat ner sig.

Tänk på att skydda ärret från solen, det bränns lätt nämligen,

Anna
6/1/12, 11:14 PM
#5

#4 Absolut, råkade läsa om Cicatrix av en slump och det står att det verkar bäst om man börjar behandlingen inom 2 månader efter att ärret uppkommit, så tänkte bara höra mig för och se om någon annan använt sig av det!

Tejpat från solen är det alltid :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

[Thiah]
6/1/12, 11:19 PM
#6

#5 Attlid, kan du visa ett foto  på ditt ärr nu? Om det är okej ´/känns okej så skulle jag gärna se ett foto på ditt ärr där det är som värst. (vågar fråga eftersom du varit modig och visat din rygg så mycket + t.o.m fått mig att visa min rygg Tungan ute) Men det är en fråga och absolut inget måste.

Annons:
Anna
6/1/12, 11:23 PM
#7

#6 Visst kan jag det Glad Det är tejpat just nu, ska se om pojkvännen har lust att hjälpa mig ta av tejpen och ta en bild haha… Annars postar jag en imorgon!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

[Thiah]
6/1/12, 11:27 PM
#8

#7 ingen brådska, ren nyfikenhet hos mig Glad

Anna
6/2/12, 12:06 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Bilden blev ju inget vidare haha, men såhär ser toppen av ärret (bak på skulderbladet) ut, 9 veckor post-op. Den allra översta delen har blivit bredare och ojämnare de senaste veckorna. Snygga tanlines efter tejpen också!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

[Thiah]
6/2/12, 12:09 AM
#10

9 veckor? Det där ärret ser jättefint ut.  Du har haft ett dränage(eller mera?)  i såret men om 6 månader syns det inte alls.

Anna
6/2/12, 12:12 AM
#11

#10 Skönt att höra :) Är absolut inte missnöjd över ärret och bryr mig egentligen inte så mycket om hur det ser ut, tycker bara det blivit värre den senaste tiden.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

CamillaS
6/2/12, 12:22 AM
#12

Mitt ärr på ryggen är brett i slutet längst ner, men jag låter det vara så. Som Thiah säger så kommer ärret att blekas mer och mer så det blir nog bra i slutändan endå. Och ditt ser också jättefint ut. :)

[Thiah]
6/2/12, 12:50 AM
#13

#11 de blir värre innan de blir fina. Det är samma sak med alla sår, de ser värst ut innan de blir fina,

Tänk på att inte låta ärren blir brända, det är en  super viktig del!

Brända ärr blir dåliga ärr.

Är du i solen och vill bli brun så smörjer du bara in ärret med en hög solskydsfaktor och resten av kroppen med en som passar din kropp. En lotion med 50 är bra för ett ärr. Akta dig för att bränna ärret, det är inget bra, Och tro mig, det gör ont!

Annons:
Juliasundstrom
6/2/12, 8:45 AM
#14

Jag tycker att du kan testa det om du vill! :) Det är ju inget som blir värre av det antar jag :)

Mitt ärr är också bredare och rödare längst upp men jag vet inte vad det beror på!

Medarbetare på Skolios Ifokus.

Anna
6/2/12, 11:38 AM
#15

#13 Har det ALLTID tejpat i solen, så bränner det gör jag nog inte :)

#14 Ja jag gör nog så att jag provar och ser om det hjälper, har även lite andra diverse ärr jag vill prova att använda det på, så det skadar ju inte att köpa en tub.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

[Thiah]
6/12/12, 6:40 PM
#16

Hur har det gått attlid, har du prövat?

Anna
6/12/12, 7:15 PM
#17

Fick hem en tub igår så började användadet igår kväll. Har inga resultat att komma med än haha :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Upp till toppen
Annons: