Annons:
Etiketttankar-och-funderingar
Läst 3387 ggr
CamillaS
5/18/12, 4:06 PM

Dessa kläder...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag köpte en fin klänning i förr går som jag bar på min syster dotters dop igår. Klänningen skulle ha suttit helt perfekt om det inte vore för denna dumma skolios! Skoliosen gör att klänningen sitter snett och därmed så hänger den ner på sidorna, typ.

Har ni också problem med detta, även vanliga kläder?

Annons:
[CajsaBajsa]
5/18/12, 4:42 PM
#1

Ja! Tajta kläder får sys om. Som tur är har jag en väldigt sykunnig mamma som hjälpt mig mycket. Studentklänning och bröllopsklänning sydde hon och det blev mycket trixandes. Det syns inte när jag har dem på mig, för då sitter de perfekt, men ingen annan skulle kunna ha dem.

emmaaaaa
5/18/12, 6:48 PM
#2

ja, ni är inte ensamma.
min höft sticker ut rätt mycket pga min skolios, därför ser man det extra mycket när jag har tajta kläder på mig, hela tiden.
men jag gör inte så mycket åt det, förutom att ha någon skjorta eller något över linnet, så det inte blir så tajt, eller vad man ska säga.

Be kind, allways  

Juliasundstrom
5/19/12, 9:34 AM
#3

Klänningar och kjolar brukar oftast hänga snett i midjan och vid axlarna. Sen kan jag inte ha öppna jackor för då hänger ena sidan jättesnett.

Medarbetare på Skolios Ifokus.

Anna
5/19/12, 1:13 PM
#4

Efter min operation har jag inte tyckt att kläder sitter speciellt snett längre, särskilt inte i midjan för den blev jättejämn! Vilket är skönt, för tidigare under de 8 år jag hade skolios innan operationen så tyckte jag det var jättejobbigt med kläder.

Det som främst stör mig nu är puckeln. Den är inte helt borta även om den är mindre, och eftersom det fortfarande är väldigt svullet runt mitt ärr (som går just över min puckel, gjorde en främre op) är det lite jobbigt med klänningar och liknande som ska stängas i ryggen, det blir tight och gör ont. Ska t.ex in och sy om min balklänning nu i veckan så att jag kan knäppa den utan att dö av smärta haha.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

[Thiah]
5/21/12, 5:51 PM
#5

Höften är så sned att allt sitter lite lustigt. Man har ju vant sig av med att kolla i spegeln om jag säger så. Ska i sommar på bröllop och klänningen jag köpt var inte direkt anpassar till höften, den syns nämligen jättetydligt.

Kläder är dumt Tungan ute

Upp till toppen
Annons: