Annons:
Etikettskoliosoperation
Läst 2290 ggr
Anna
2012-04-26 12:20

Främre eller bakre operation?

För er som är opererade - vilken operation utfördes på er?

Främre (genom bröstkorgen/lungan) eller bakre (direkt över ryggen)?

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Annons:
Anna
2012-04-26 12:24
#1

Jag gjorde en främre operation för 4 veckor sedan. Idag känner jag knappt av själva ryggen alls (rent smärtmässigt), däremot har jag fortfarande en hel del smärta i revben och lunga från när de separerade revbenen från kotpelaren och punkterade lungan. Men hoppas på att det blir bättre snart det med!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Juliasundstrom
2012-04-26 15:38
#2

Jag håller tummarna att det blir bättre snart! :)

Medarbetare på Skolios Ifokus.

[NalaMeya]
2012-04-26 20:54
#3

Jag gjorde en bakre operation :)

CamillaS
2012-04-29 15:02
#4

Jag gjorde också en bakre operation. ^^

[Thiah]
2012-04-30 18:33
#5

Jag har gjort två operationer. En bakre(/sidan), där man först öppnade ryggraden och sedan gick igenom lungan via revbenen. Jag har alltså två ärr, ett längs ryggraden och ett från skuldran till revbenen och som sen slutar under mitt ena bröst.

Andra operationen öppnade de "bara" det ärret som var på sidan och punkterade lungan, tog bort bitar från 6 revben och sydde ihop allt.

#1 Attlid:  Revbenen gör ont i ungefär 6 veckor (sen brukar dom ha läkt ihop helt igen) men är ömma ett par veckor till efter det. Hur lungan läker minns jag tyvärr inte, morfinpumpar är bra på att göra så du inte minns sådana saker Glad

[Amnesia]
2012-05-01 14:22
#6

Vad är det som avgör ifall man får göra en främre eller bakre operation? Någon som vet?

Annons:
[NalaMeya]
2012-05-01 16:43
#7

#6 Det beror på vilket sjukhus du ska operera dig på. Dom flesta sjukhus gör bakre, tror bara det är ett som ger sig på främre operationer ;)

Upp till toppen
Annons: