Annons:
Etikettskoliosoperation
Läst 5484 ggr
cilija
4/17/12, 9:23 AM

hur mycket längre har ni blivit efter op

hej

jag är lite nyfiken på hur mycket längre ni har blivit efter era oprationer och hur det har kännts att bli längre så där plöttsligt?

har funderat mycket på detta inför min opration och känner ett visst obehag på att tänka på att jag ska bli lite längre…

Annons:
Anna
4/17/12, 10:56 AM
#1

Jag gjorde en främre operation och då blir man normalt sätt inte så jättemycket längre, det är vanligare att man ökar mer i längd när man gör en bakre operation då de opererar fler kotor.

Så jag gick bara från 168-169cm till stabila 170cm. Känner mig inte längre, men känner mig rakare och finare!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Juliasundstrom
4/17/12, 12:25 PM
#2

Jag gick från 167,5 till knappt 170! Även om man inte blir så jättemycket längre känner man av det väldigt mycket tycker jag. Plötsligt känns allt så väldigt lågt, men man vänjer sig väldigt fort. Det är också en väldigt konstig känsla att helt plötsligt vara rak. Men ja man vänjer sig efter en vecka:)

Vilken läkare ska operera dig och när blir det?:)

Medarbetare på Skolios Ifokus.

CamillaS
4/17/12, 1:56 PM
#3

Jag minns inte hur lång jag var innan min operation, jag frågade dock min läkare sist jag var där om hon kunde kolla upp det. Men fick som svar att dom papprena redan är arkiverade så hon kunde inte komma åt dom. :(
Men är iaf 173 cm idag så gissar på att jag iaf blev någon cm längre. ^^

[NalaMeya]
4/17/12, 3:50 PM
#4

Jag blev 3 cm längre, från 162 till 165. Jag har personligen inte känt att jag blivit längre men det har faktiskt vart några som har komenterat att jag ser längre ut :)

[Thiah]
4/17/12, 4:46 PM
#5

Jag blev ca 10cm längre. Står idag på stadiga 174cm.

CamillaS
4/17/12, 5:37 PM
#6

#5 10 cm det var inte dåligt!FörvånadSkrattande

Annons:
[Thiah]
4/17/12, 6:32 PM
#7

#5 som med det mesta när det gäller mig och min skolios så trodde jag att det var helt normalt… Tungan ute

Men jag var ändå ca 70 grader innan och nu är det ju bara 30 kvar.

Fast du kan ju gissa hur det snurrade första gången jag stod upp.  Skrattande

CamillaS
4/17/12, 6:55 PM
#8

He he jag tror att några cm burkar vara vanligast, iuf beroende på hur stor krök man har. Flört
Usch vill inte tänka mig in i snurr tanken, då blir man bara illamående själv när man tänker tillbaka på sina egna snurr minnen.Flört
Men ja kan tänka mig att det snurrade rejält. ^^

mickan.a
4/17/12, 8:31 PM
#9

3 cm längre, från 170 till 173!

Mickan, 34 årig norrlandstjej, tvåbarnsmamma, skoliosopererad i feb 2012.

 

Upp till toppen
Annons: