Annons:
Etikettskoliosoperation
Läst 2881 ggr
Anna
2012-04-16 12:27

Abstinens?

Jag har sedan jag kom hem och började trappa ner på morfinet haft problem med ångest, depressioner och panikattacker som kommer och går i vågor. Samtidigt svettas och fryser jag om vartannat. Det är inte konstant, men när det händer känner jag mig så otroligt nere och det känns som om det aldrig kommer bli bättre igen, vilket skrämmer mig så att jag får panik och inte vet vad jag ska göra.

Kan det vara abstinens efter smärtstillande? Vi har ringt och pratat med en sköterska på sjukhuset som inte direkt kunde ge ett svar, så vi väntar på att få prata med smärtsköterskan.

Är det någon annan som upplevt samma eller liknande?

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Annons:
Juliasundstrom
2012-04-16 15:43
#1

Jag har börjat trappa ner och svettas och fryser växelvis gör jag också! Dock sa sjuksköterskan att det kommer från oxycontinet, så om du fortfarande äter dom så är det troligtvis därför:)
Det andra har jag dock ingen aning om:/

Medarbetare på Skolios Ifokus.

[NalaMeya]
2012-04-16 17:42
#2

Jag har inga egna erfarenheter, för för mig gick det utan problem, men jag hörde innan operationen att det var normalt att man fick "svackor" bland annat depression när man trappade ner på medecineringen. :)

mickan.a
2012-04-16 21:05
#3

Oj vad jag känner igen mig! För mig var nedtrappningen jättejobbig. Jag fick ordentliga gråtatacker och känslostormar. Jag var jätteorolig att det var något långvarigt men det gick över! Så ta det lungt och tänk att det är ingen fara, det bara är så just nu och det går över!!!

Mickan, 34 årig norrlandstjej, tvåbarnsmamma, skoliosopererad i feb 2012.

 

Anna
2012-04-16 21:26
#4

Åh vad skönt, tack för svar! Fick även tag i smärtsköterskan förut som också lugnade mig och sa att det lät helt normalt och att det går över. Fick även rådet att lugna ner mig på avtrappningsfronten och att alltså fortsätta på den dos jag är på nu längre än utsatt tid, vilket känns bra. Hoppas slippa detta nu, det är verkligen hemskt!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Juliasundstrom
2012-04-16 22:22
#5

Hoppas du mår bättre snart Anna! du är stark! :)

Medarbetare på Skolios Ifokus.

Anna
2012-04-16 22:32
#6

#5 Tack! :) Hur går det med dig nu, är du hemma igen? Och mår bättre?

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Annons:
Juliasundstrom
2012-04-16 22:51
#7

#6

Ja jag fick komma hem idag och nu mår jag mycket bättre! :) är både piggare och fått lite mer färg i ansiktet och det gör så mycket! nu försöker jag sluta med morfinet så att jag kan må ännu bättre tillslut. Hatar att känna mig som en klimakterietant med värmevallningar haha:)

Medarbetare på Skolios Ifokus.

Upp till toppen
Annons: