Annons:
Etikettskoliosoperation
Läst 6754 ggr
Anna
2012-04-03 16:36

Mitt resultat i bilder!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag är dag 6 efter min operation. Idag har varit en bra dag, ni som opererats vet vad en "bra dag" innebär - smärtor som åtminstone gått att kontrollera :p

Jag gjorde en främre operation, dvs in genom höger lunga, plockade ut ett revben och stelopererade 6 kotor.

Fick idag se det riktiga resultatet på röntgen. Jag är så glad så det finns inga ord! Enbart 6 kotor opererade och ändå en sådan stor skillnad. Inga svårigheter eller komplikationer. Det jag fruktat i så många år är nu färdigt och jag kan fokusera på att äntligen gå vidare.

På torsdag får jag åka hem. Underbart. Det har varit en fruktansvärd tid, men stolheten över att ha klarat det… Det slår allt :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Annons:
Anna
2012-04-03 16:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Och utseendemässigt! Puckeln är absolut inte helt borta, men det är ändå en sådan enorm skillnad att jag inte kan vara annat än nöjd.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

[Thiah]
2012-04-03 19:22
#2

Yay så fint det blev! Skrattande

[NalaMeya]
2012-04-03 20:29
#3

Det ser ju jättebra ut! Vad skönt att ha det gjort, eller hur? ;)

CamillaS
2012-04-03 21:25
#4

Det är fascinerande att dom kan få det så rakt genom att gå in från sidan sådär.
Nu ser det iaf jättefint ut!Skrattande

mickan.a
2012-04-04 20:27
#5

Otroligt fint med så få kotor opereradeGlad

Skönt att du börjat få "bra dagar", de blir bara fler och fler…

Mickan, 34 årig norrlandstjej, tvåbarnsmamma, skoliosopererad i feb 2012.

 

Anna
2012-04-04 21:06
#6

Tack alla! Glad

#5 precis! för bara två dagar sedan låg jag och grät/kved och ville bara dö av smärtorna mellan mina morfindoser, men nu behöver jag inte ta något extra alls och är uppe och går och sitter jätteofta. givetvis fortfarande smärtor och blir otroligt trött i ryggen/det krampar, men helt otroligt vilken skillnad!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Annons:
mopsen12
2012-04-08 19:43
#7

Vad kul, ser så fint ut!

Upp till toppen
Annons: