Annons:
Etikettskoliosoperation
Läst 2586 ggr
mickan.a
2012-03-31 22:22

Skruvarna

7 veckor efter operation känner jag skruvarna när jag lutar mig mot en stol eller liknande. Tycker fortfarande att det är obehagligt att sova på rygg då det trycker på ryggraden. Ligga på golvet är inte att tala om.

Undrar om denna känsla kommer att gå över, eller om det är något som är bestående? Hur är det för er andra?

Mickan, 34 årig norrlandstjej, tvåbarnsmamma, skoliosopererad i feb 2012.

 

Annons:
[Thiah]
2012-03-31 23:03
#1

Jag känner inte av några skruvar fast jag vet ett ställe där jag kan trycka på en om jag vill. Tror i alla fall att det är en skruv.

Men jag har ställen som är extremt känsliga för tryck/beröring. Har ett revben som står ut extra mycket och det är så känsligt. Jag har även delar av huden som är "ömma" efter mina operationer.

mickan.a
2012-05-01 20:44
#2

Ett litet tillägg, några veckor senare känner jag inte skruvarna och kan ligga på rygg utan problem! Tror inte att det var skruvarna jag kände utan snarare oläkta och svullna muskler! Skulderbladen och ryggraden är öm forftarande samt en del känslelbortfall men det blir bättre och bättre!

Mickan, 34 årig norrlandstjej, tvåbarnsmamma, skoliosopererad i feb 2012.

 

CamillaS
2012-05-09 15:47
#3

#2 Vad skönt att det inte verkar vara skruvarna då.Glad

Agnez94
2012-06-02 14:01
#4

Läkarna skulle nog aldrig operera så att du skulle få problem med stagen eller skruvrana - det skulle vara ohumant, men dessa muskler tar sin lilla tid. Har fortfarande problem med den muskel de skar av under min operation och det har gått snart  1½ år. Cool

citytjejen
2012-06-02 18:29
#5

Skönt att det känns bättre! Minns att jag också kände av skruvarna en del när jag var nyopererad, men det avtog rätt snabbt med tiden. Dock kan man ju känna dem med fingrarna om man känner efter, ett kul partytrick om inte annat :)

/Christina

Upp till toppen
Annons: