Annons:
Etikettskoliosoperation
Läst 6677 ggr
Anna
3/27/12, 3:36 PM

Min operation (28/3)

Imorgon opereras jag i Linköping. Ligger just nu inlagd, har fått eget rum och hundratusen tester, möten och röntgen senare börjar jag bli färdig för dagen. Återstår bara dusch ikväll + träff med kirurgen.

Jag är först ut imorgon, rullas till op runt kl 7.

Jag kommer blogga om min operation och rehabilitering på min blogg som ni hittar HÄR. Fram tills ikväll skriver jag själv, men efter det uppdaterar min pojkvän åt mig fram tills dess att jag är stark nog att börja igen.

Bloggen är på både engelska och svenska när jag skriver, däremot när min amerikanske pojkvän skriver blir det enbart engelska.

Håll tummarna för mig imorgon så hörs vi snart Glad

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Annons:
mickan.a
3/27/12, 7:08 PM
#1

Stort lycka till imorgon! Ska följa din blogg!! Kram

Mickan, 34 årig norrlandstjej, tvåbarnsmamma, skoliosopererad i feb 2012.

 

Juliasundstrom
3/27/12, 7:29 PM
#2

Lycka till imorgon! jag ska tänkte på dig! :) Kram<3

Medarbetare på Skolios Ifokus.

[Thiah]
3/28/12, 5:11 PM
#3

Hoppas dagen gick bra! Tänkte på dig Glad

CamillaS
3/28/12, 6:56 PM
#4

Hoppas allt har gått bra och att du kryar på dig snabbt. Glad

Anna
3/30/12, 11:54 AM
#5

hej alla! jag lever och mår bra :) 6 kotor opererade, operationen tog 3,5-4 timmar och har varit väldigt klar hela tiden. satt och stod redan på uppvaket, kom upp på mitt rum på torsdagen och står upp 3 gånger om dagen. väldigt ont, väldigt yr, men är så tacksam för alla underbar personal!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Juliasundstrom
3/30/12, 3:26 PM
#6

Oj vad duktig du varit! jag tänker på dig och läser din blogg! :)

Medarbetare på Skolios Ifokus.

Annons:
[Thiah]
3/30/12, 3:43 PM
#7

Yay! Va skönt att det gått så bra. Forstätt kämpa gumman! Skrattande

Anna
3/30/12, 7:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

vad snälla ni är, tack!! mår bra till och från, kräks en del men när de medicinerar bort illamåendet känns det bättre. djupandningsövningarna är jobbiga och gör ont, men känner mig lite piggare för varje dag. höger sida känns som brinnande cement! personalen är helt underbar så det känns bra!

måste bara visa…. :)

före! (dagen innan op)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Anna
3/30/12, 7:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

igår kväll när jag satt upp för andra gången!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

CamillaS
3/30/12, 9:33 PM
#10

#8-9 Vilken skillnad!Skrattande Vad skönt att allt har gått bra och att du är på bättringsvägen.
Nu har du en fin så gott som rak rygg! Måste vara en härlig känsla för dig. Glad
Hoppas att allting fortsätter att gå bra.

[Thiah]
3/31/12, 11:33 AM
#11

Oh så fint det blir! Skrattande

[NalaMeya]
3/31/12, 12:14 PM
#12

Vad bra det har blivit! Ser superbra ut ju :)

Anna
3/31/12, 7:01 PM
#13

tack snälla ni!

haft lite bakslag idag, de kopplade ur min morfinpump imorse och har varit lite för optimistisk gällande hur jag klarar mig utan smärtlindring… blev en panikattack här förut, kunde inte röra mig och bara skrek av smärta. de gav mig dock en dos direkt så nu känns allt ok igen. ska försöka komma ihåg att be om morfin lite oftare nu så det slipper hända igen… :p det var verkligen fruktansvärt.

det är riktigt tufft, men börjar försiktigt komma igång och äta nu också. har haft besök idag av bästa kompis + pappa och bror, det kändes bra. nu ska jag bara ta mig igenom det här och komma hem!! de tar resterande slangar imorgon, har enbart kateter + lungdrän + halskateter för dropp kvar nu, resten togs igår/idag, men imorgon blir jag nog slangfri och kan börja gå mer samt blir duschad. ska bli skönt!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Annons:
[Thiah]
3/31/12, 7:17 PM
#14

Finns inget som är så skönt som den första duschen och att få lägga sig i en nybäddad säng efteråt. minns ännu känslan! Skrattande

Trist att du fick ett bakslag men tur att det ändå löstes så snabbt! Kämpa på, du är så duktig!

mickan.a
3/31/12, 10:18 PM
#15

Så fin ryggen ser ut! Fantastiskt! Stort grattis till att du nu klarat det värsta. Snart vänder det och blir lättare, jag lovar! Stor kram!!Glad

Mickan, 34 årig norrlandstjej, tvåbarnsmamma, skoliosopererad i feb 2012.

 

Anna
4/2/12, 9:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

snälla ni är, tack!!

riktigt jobbigt är det, ingen tvekan. stundtals känns det helt ok, nästa sekund ligger jag och panikgråter för det gör så ont. blir trots allt lite piggare varje dag så det är bra!

gjorde ju en främre operation, imorse tog dom lungdränet och la om ärret + tog katetern. så idag har jag kunnat röra mig helt fritt vilket varit underbart. magen har kommit igång lite och har gått och stått endel - lämnat rummet för första gången sedan innan op när jag kördes ner i rullstol till lungröntgen tidigare idag! när de tog slangen till lungan försvann en hel del av smärtan, låg smärtfri och vilade i säkert en timma innan den letade sig tillbaka lite. har varit uppe och duschat och sådär idag med, så verkligen varit en stor dag. fick ett bakslag nu på em, men efter nästa morfintablett har det lagt sig lite så nu försöker jag äta lite.

tog lite bilder på ärret idag! blev positivt överraskad då de tydligen sytt infrån och har alltså varesig stygn eller agraffer. skönt det!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Anna
4/2/12, 9:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

..

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Anna
4/2/12, 9:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Upp till toppen
Annons: