Annons:
Etikettskoliosoperation
Läst 2883 ggr
Anna
2012-03-14 18:29

Smärtstillande efter operationen

Hur länge ungefär äter man smärtstillande efter operationen? När har man helt trappat ner och slutat?

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Annons:
[Thiah]
2012-03-16 07:47
#1

Första gången fick jag medicin i cirka 10 dagar och sen vid behov. Andra operationen fick jag i 3 veckor och sen trappades det ner, så det är säkert individuellt. Glad

mickan.a
2012-03-17 06:57
#2

Det verkar vara väldigt individuellt. Det är mitt hemsjukhus som skriver ut mina mediciner, och de har ingen aning alls. Jag trappade först ner för fort, och fick ett hemskt bakslag. Därför har jag bett att få trappa ner lite lugnare, så jag äter fortfarande morfin nu efter snart fem veckor (men i låg dos). Om jag velat hade jag kunnat sluta mycket tidigare. Men, jag resonerar så att detta är enda gången i mitt liv (förhoppningsvis) jag kommer att behöva äta så starka mediciner, och några veckor hit eller dit spelar ingen roll. Varför ligga och plågas när det finns smärtlindrig, resonerar jagGlad

Räknar ut att jag kommer att ha slutat med de starka medicinerna efter 7 veckor, men då kommer jag att äta andra smärtstillande vid behov!!

Mickan, 34 årig norrlandstjej, tvåbarnsmamma, skoliosopererad i feb 2012.

 

Upp till toppen
Annons: