Annons:
Etikettövrigt-om-skolios
Läst 3523 ggr
[Thiah]
2012-03-10 09:08

Smärtstillande

Hur har ni upplevt detta med smärtstillande? Jag tycker att när jag gjorde min andra operation fick jag ligga med stora smärtor mellan varven. Jag kunde inte sova på nätterna och när jag ringde på sköterskorna så fick jag en alvedon…

Hur har ni haft det? Eller hur har ni det nu? Jag har, sedan min flytt till finland, fått bättre tabletter för smärtor så för tillfället är jag nöjd.

Annons:
[Thiah]
2012-03-20 19:03
#1

Någon som får bra smärtstillande för vardagar?

[NalaMeya]
2012-03-31 12:13
#2

Under operationsveckan på sjukhuset fick jag alltid bra smärtstillande när jag frågade, utöver det som jag fick regelbundet. När jag åkte hem fick jag med mig samma mediciner jag fått på sjukhuset, vilket funkade bra. Har inte upplevt annat i alla fall ;)

Nu har det gått snart sex veckor sedan operationen och jag har i stort sett slutat äta mediciner. Kommer alltså inte behöva äta något smärtstillande längre :)

[Thiah]
2012-03-31 12:42
#3

Jag får nu ganska bra smärtstillande eftersom jag ganska lätt får ont i ryggen. De receptfria duger tyvärr inte längre så jag måste få de starkare på recept.

[NalaMeya]
2012-03-31 13:28
#4

Jobbigt att du måste äta så starka tabletter… Upplever du att det blir värre och värre? :)

[Thiah]
2012-03-31 16:47
#5

njae, kanske. kroppen börjar ju bli äldre så det märks Tungan ute

CamillaS
2012-04-02 20:23
#6

Jag äter inget smärtstillande så kan inte svara på din fråga.
Men min rygg har faktiskt blivit lite bättre sen andra operatonen då dom tog ut skruvar och stag. Så jag är glad!Skrattande

Annons:
[Thiah]
2012-04-03 19:24
#7

Åh, jag önskar att jag slapp äta tabletter. Jag äter inte varje dag eftersom jag blivit van vid att alltid ha lite småont.

Har t.ex. köpt nya skor idag så imorgon kväll kommer bli smärtsam, samt de närmaste dagarna innan ryggen vant sig vid nya sulor.

CamillaS
2012-04-03 21:28
#8

#7 Ja kan tänka mig att det inte är kul. Vet ju iaf hur det känns att äta tabletter en tid då jag gjorde det i januari, men inte nu längre. ^^
Hoppas nu också på att jag får en bra praktikplats som gör att jag inte kommer få problem med ryggen sen när jag börjar jobba igen. Det är mest det jag oroar mig för.Obestämd

Upp till toppen
Annons: