Annons:
Etikettskoliosoperation
Läst 3174 ggr
Juliasundstrom
2012-03-05 18:14

Hur långt efter operationen kan man jobba?

Jag har fått ett sommarjobb på ett äldreboende som startar den 14 juni. Jag kommer att opereras runt april/maj som det ser ut just nu iallafall. Tror ni att jag kommer attt kunna jobba eller behöver man längre tid på sig?

Jag inser själv att det är väldigt kort tid, men jag håller alla tummar och tår för att det ska gå!

Medarbetare på Skolios Ifokus.

Annons:
Anna
2012-03-07 00:45
#1

Det låter ju lite tight kanske. Normalt sätt är man väl sjukskriven från skola/jobb i ca 4 veckor? Det är iallafall den infon jag fått och jag opereras om exakt 3 veckor.

Så opereras du i april och allt går som det ska kan du väl jobba om du känner att det fungerar. Blir det i maj/senare, eller om du får någon komplikation, blir det ju lite värre.

Jag är själv orolig om jag kommer orka med min studentbal som är ganska exakt 2 månader efter min operation… Men jag hoppas det går bra. :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

[NalaMeya]
2012-03-07 12:57
#2

Det är ju först ca fyra veckor hemma från skola/jobb. Sen får man väl känna efter lite själv hur mycket man orkar. Man ska ju inte lyfta tungt tex. Efter fyra veckor hemma kanske man inte ens orkar börja med hela dagar utan får mjukstarta med halvdagar…

Vet du ungefär vad du kommer få göra där? Vore synn om du inte kan vara där… Men det låter lite ont om tid faktiskt…

Men jag hoppas verkligen att det ska ordna sig md allt!:)

Juliasundstrom
2012-03-07 20:54
#3

#1 Jag håller tummarna för att din bal blir jättebra trots allt!

#2 Ja precis:/ förra året hamnade jag på ett ställe där det var ganska lugnt, laga mat, hjälpa till med dusch/påklädning/toalett och promenad. Andra ställen kan vara väldigt tunga med lyft och allt möjligt. Det är feriejobb så beror helt på lotten vart jag hamnar! :/

Medarbetare på Skolios Ifokus.

CamillaS
2012-03-08 12:23
#4

Kanske du klarar det om du undviker tunga lyft. Det beror ju som sagt helt på vad du får för arbetsuppgifter.
Själv minns jag faktiskt inte hur lång tid det tog efter operationen tills jag började skolan igen. :/

Juliasundstrom
2012-03-08 22:41
#5

Ja precis! jag får se hur jag ska göra:) Okej men tack ändå camilla!

Medarbetare på Skolios Ifokus.

[Thiah]
2012-03-10 09:02
#6

Jag var sjukledig i 3 månader ifrån skolan och skulle inte lyfta på ett år.

Äldreomsorgen kan ju vara väldigt tungt men om du  inte behöver lyfta så kommer det säkert gå bra.

Annons:
Juliasundstrom
2012-03-10 10:28
#7

#6 usch vad jobbigt! okej tack:)

Medarbetare på Skolios Ifokus.

Upp till toppen
Annons: