Annons:
Etikettskoliosoperation
Läst 3185 ggr
mickan.a
2/25/12, 5:36 PM

Svullna efter operationen?

Ni som opererats, var ert operationsärr svullet i början? Jag är opererad från kota två i bröstryggen. Ovanför den har man ju en kota som är lite mer utstående än de andra. Just den kotan är på mig nu ännu mer utstående, och det gör att mitt huvud ser ut att luta framåt och att huvudet har dålig hållning. Jag vet inte om det var en bra förklaring, men det ser ut som att jag fått en liten puckel i nacken. Jag undrar om det är svullnad eller om de böjd stagen framåt så att min hållning ska vara så? Är det någon som känner igen sig?

Mickan, 34 årig norrlandstjej, tvåbarnsmamma, skoliosopererad i feb 2012.

 

Annons:
CamillaS
2/25/12, 10:04 PM
#1

Jag kan inte påstå att jag känner igen det, jag blev inte svullen där iaf när jag opererades sist. Tror inte jag blev det 2003 heller.

[Thiah]
2/26/12, 8:13 AM
#2

Ärr kan bli svullna utan att det betyder något illa. Alla som opererats är svullna efteråt i olika grader, det hör till. Om svullnaden skulle bli varm, röd, öm eller liknande skulle jag be någon kunnig titta på det.

mickan.a
2/29/12, 5:25 AM
#3

Har fått höra att jag nog är svullen, alternativt att jag spänner nacken och drar upp axlarna så mycket att det är spänt där. Ska troligtvis försvinna när jag får börja träna och när hållningen blir bättre.

Mickan, 34 årig norrlandstjej, tvåbarnsmamma, skoliosopererad i feb 2012.

 

Upp till toppen
Annons: