Annons:
Etikettandra-behandlingsmetoder
Läst 7504 ggr
Bebblan
2012-02-23 21:40

LYCKLIG

Hej!

Jag skrev tidigare en tråd om atlasprofilax, och jag och mamma var till Annette Knapp, jätte trevlig tjej, och bokade tid för en atlasprofilax "behandling" det lät jätte spännade när hon berättade, hon visade oxå en massagestav som hon kommer använda sig av och trycka o klämma på nacken o ryggen med.

Så nu är det 5 dagar kvar (på tisdag) tills jag ska till henne och göra detta :P

Någon annan som gjort AtlasPROfilax? :D

Om ni vill så kan ni gärna följa mig på min blogg där jag kommer skriva om hur det går efter atlasprofilaxen :)

www.atlasdiary.bloggplatsen.se

nu står det ju inte bara om det men skriver om det rätt mycket oxå :)

//Ebba

"My thoughts are stars I can't fathom into constellations"

Annons:
Bebblan
2012-02-23 21:42
#1

Juste! Tack så himla mycket för att du tipsade mig om detta White Lady!

Tacktack tack för det ! :) Skulle krama om dig och säga massa fina ord om jag kunde :P

//Ebba

"My thoughts are stars I can't fathom into constellations"

Bebblan
2012-02-23 22:17
#2

*putt*

//Ebba

"My thoughts are stars I can't fathom into constellations"

[Amnesia]
2012-02-24 01:46
#3

Kunde inte låta bli att notera att du lyssnar på Håkan! Duktigt där. Uppskattar när folk lyssnar på honom.

Men vad är AtlasPROfilax? Vart kan man göra den? Vad är åldersgränsen för att det skall funka? Blev nyfiken!

[Thiah]
2012-02-24 09:09
#4

Lycka till Bebblan Skrattande

[Amnesia]
2012-02-24 12:27
#5

Har också kommit i kontakt med en som utför sådant här, jag skall på information den 1:a mars, i stockholm. Det känns spännande ifall man kan få ryggen bättre utan att behöva operera den. Den jag hade kommit i kontakt med hade fått en tjej på 38 grader till att bli helt bra. Jag ligger förhoppningsvis mellan 40-42 grader (Om det inte blivit värre) Så det ser ju ut som om det kan ske en förändring i alla fall. Och jag menar, en helt rak rygg har ju nästan ingen.

[Thiah]
2012-02-24 13:07
#6

Berätta gärna sen hur det kändes och vad som gjordes. Är jättenyfiken på denna metod Glad

Annons:
[Amnesia]
2012-02-24 14:15
#7

Jag med faktiskt! Gör nog detta mest av spontanitet även om jag är lite skeptisk, men underbart om det funkar ju. Som sagt så vet jag inget mer än att jag ska information och undersökning, 1:a mars. :-)

[Thiah]
2012-02-24 14:16
#8

#7 Ta åt dig allt du kan och sen meddelar du oss Skrattande

Bebblan
2012-02-24 18:37
#9

#3 Hahaha ja håkan är allt ! <3

1. Mjaa, man gör en korrigering utav atlaskotan och knäcker till ryggen o sånt, och med det så reagerar resten av kotorna på samma sätt och kommer i sitt ursprungs läge, förhoppnings vis, det funkar ju inte på alla, men det är inte bara för skolios utan om man har migrän , ont i knäna, går snett med fötterna ja vad som helst så blir det rakt eller går för det mesta bort, eftersom att ryggraden styr det mesta i kroppen, den bär upp huvudet och håller ihop kroppen osv.. :)

Du kan läsa mer på www.atlasprofilax.ch där står det mesta, kanske inte hur det går till men jag vet inte så mycket om hur det går till än så det går nog oxå att läsa på internet :P

2. Vart.. beror på vart du bor, jag bor i västerås och gör detta hos en äldre dam som heter Annette Knapp som har sitt vid hälla ungefär , tallmätarg. 1 men det finns oxå att läsa på www.atlasprofilax.ch vilka personer som finns vart sen kan du googla på t.e.x atlasprofilax "hmhm", där du bor.

3. Det finns ingen åldersgräns, man kan vara från t.e.x 5år till 70, bara musklerna fortfarande funkar hahah!

//Ebba

"My thoughts are stars I can't fathom into constellations"

Bebblan
2012-02-24 18:37
#10

#4 Tack så mycket Thiah :P

//Ebba

"My thoughts are stars I can't fathom into constellations"

Bebblan
2012-02-24 18:39
#11

#5 Jaha vad kul, hoppas det går bra för dig :D

//Ebba

"My thoughts are stars I can't fathom into constellations"

Bebblan
2012-02-24 18:43
#12

#6 jag eller Amnesia? :P Jag kommer uppdatera mig ganska ofta om detta på min blogg.

www.atlasdiary.bloggplatsen.se

:)

//Ebba

"My thoughts are stars I can't fathom into constellations"

[Thiah]
2012-02-24 18:54
#13

#12 båda två, men Bebblan, skriv gärna en artikel om det om du vill, vore jättebra Glad

Annons:
Bebblan
2012-02-24 19:06
#14

#13 ja det kommer jag nog göra :P

//Ebba

"My thoughts are stars I can't fathom into constellations"

mickan.a
2012-02-25 06:49
#15

Jag har gjort denna behandling! Kändes riktigt bra i nacken ett tag, men för mig blev det ingen skillnad på skoliosen. Men du är ju yngre än mig!!! Tyckte iallafall att det var en häftig upplevelse och jag har hört jättemånga som blivit av med värk efter behandlingen. Klokt av dig att göra detta! Det gör inte ont på något sätt men man är mör efteråt! Lycka till och håller tummarna att det ska hjälpa dig! Kram!

Mickan, 34 årig norrlandstjej, tvåbarnsmamma, skoliosopererad i feb 2012.

 

Bebblan
2012-02-25 12:02
#16

#15 Jaså, fick du värk efter för att typ musklerna jobbar eller nåt?

För hon som jag har tagit kontakt med, annette knapp, hon sa att det kan göra ont i kanske en månad efter eller nåt för att musklerna jobbar med att få ryggraden på plats och det kan göra ont för att allt ska till ursprung oh innan var allt tokigt.

Men ja, du kanske är lite äldre än mig som sagt.

Och visst är det en frän upplevelse och ändå om inte ryggraden blir rak så är atlas på sin plats och man slipper framtida problem som, migrän, knäont, gå snett osv.. hon sa att hon skulle rekommendera alla föräldrar att kolla sina barn för detta. och så sa hon nåt om att en kvinna som blivit korrigerad innan graviditet föder oftast ett rakt barn hahaha :)

//Ebba

"My thoughts are stars I can't fathom into constellations"

mickan.a
2012-02-27 17:38
#17

Tror att musklerna jobbade efteråt. Tycker att du är klok att gära behandlingen, men bli inte för beviken om skoliosen inte ändras. Som du säger får du ju en rak Altlas, och som sagt vet jag många som blivit hjälpta även om det inte funkade på mig! Lycka till!

Mickan, 34 årig norrlandstjej, tvåbarnsmamma, skoliosopererad i feb 2012.

 

Bebblan
2012-02-27 17:59
#18

Ja, och även om det inte funkar så slipper man andra problem i framtiden :)

Tacktack :P

//Ebba

"My thoughts are stars I can't fathom into constellations"

Upp till toppen
Annons: