Annons:
Etikettandra-behandlingsmetoder
Läst 4906 ggr
Bebblan
2012-02-14 21:23

Atlasprofilax

Hej alla skoliosare ;)

Har kommit mig på bättre tankar nu när jag ska få göra min atlasprofilax behandling (:

Någon annan som testat det här och hur har resultaten blivit?

Jag längtar verkligen samtidigt som jag är lite rädd för att dem ska knäcka min nacke eller nåt. För det såg ganska läskigt ut. Men.. dom vet nog vad dem gör :P

//Ebba

"My thoughts are stars I can't fathom into constellations"

Annons:
Anna
2012-02-14 23:35
#1

Detta har jag faktiskt aldrig hört talas om! Men låter ju rätt intressant.

Jag gick själv hos en osteopat, en sorts kiropraktor, under en tid för en sisådär kanske 5 år sedan. Han knäckte och tryckte och höll på, riktigt brutalt var det ibland och gjorde väldigt ont stundtals, men på ett par behandlingar hade han rätat ut min nedre krök så pass att det gav synligt resultat. Jag skulle fortsatt gå till honom, han hade goda förhoppningar om att vrida loss de två kotor emellan mina två krökar (vilket han ansåg skulle göra att även mina övre krök skulle räta upp sig), men då nekade mitt försäkringsbolag fortsatt behandling. Det var riktigt dyrt, så vi hade inte råd att fortsätta tyvärr. Nu har jag operationstid om en månad, så nu blir det ju betydligt större summor för försäkringsbolaget efter operation… Skulle dom ha tänkt på, haha :p

Hoppas det går bra för dig iallafall! :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Bebblan
2012-02-15 10:24
#2

Jaså, jo det låter som samma sak som atlasprofilax :)

Jag kommer dock bara gå dit 2 ggr och sen tlll Py Öberg.

Tack hoppas det går bra för dig med ! :P

//Ebba

"My thoughts are stars I can't fathom into constellations"

[Thiah]
2012-02-17 15:35
#3

#2 Vill du berätta mera om detta? För mig är detta något helt nytt, jag är för gammal för sånt  nytt Tungan ute

Bebblan
2012-02-18 19:08
#4

#3 Här har du en video : http://www.youtube.com/watch?v=ngGZZaUf5Kg

Den kanske inte säger så mycket men man får som "massage" och sen så "knäcker" dem ryggen och nacken så atlaskotan kommer i sitt ursprungs läge, och på så sätt så reagerar resten av ryggraden på samma sätt, vissa som jag som har en aningen grovare skolios så håller dem på och knäcker och trycker så man får "loss" kotorna från varandra sen kan man behöva ha korsett i kanske 6 månader.

Py Öberg heter hon jag pratat med, mejla henne om du vill veta mer :) För jag kan inte så jätte mycket om det men hon kan nog svara på dina frågor :)

Dock så tror inte vanliga sjukhusen och läkarna på detta så det är för det mesta privatpersoner som gör detta. Men det funkar, enligt dom jag pratat med som gjort det :)

//Ebba

"My thoughts are stars I can't fathom into constellations"

Upp till toppen
Annons: