Annons:
Etikettpresentationer
Läst 3098 ggr
[Vargöga]
2012-02-12 17:28

Hej

Hittade hit av en slump. :-) Jag har inte någon grov krökning överhuvudtaget men fysioundersökningen som jag var till i höstas frågade om jag hade skolios eller om någon påpekat detta för mig vilken ingen har gjort. Eller jo en har påpekat att jag inte är rak i ryggen men inte så mycket mer. Har sedan barnsben blivit tillsagd att jag skall sträcka på ryggen och ridningen var värst då läraren jämt påpekade detta högt inför alla. Som ett under hittade en annan läkare en röntgenbild på min rygg (vet ej när den var tagen) och där jag satt såg jag en liten krök. Sitter då ca 1,5 m ifrån skärmen. Han sa bara att det nog var en lindrig skolios och sen var det klart med det. Jag känner att jag är sned när jag sitter upp och axlarna är inte i samma höjd samt att höger ben är längre, marginellt. När jag var 15 år så skadade jag även ryggen under ett simträningspass och har ont i ryggen sen dess. Jag fortsatte att simma i 8 veckor med mycket smärta innan jag vilade ryggen. Tränade alltså samtliga kvällar samt några mornar i veckan. Vet inte vad jag vill med denna tråd men det är skönt att få skriva av sig för såna som kanske förstår mig. Ingen tar mig seriöst så jag får knapptveta vad det är jag har för problem.

Annons:
[NalaMeya]
2012-02-13 12:01
#1

Hej och välkommen hit från man väl säga;)

Jag vet precis hur det är att inte bli trodd… Ibland vill man bara skriva av sig utan nån egentlig mening…:) Tror att det finns många med skolios över huvudtaget som har upplevt att dom inte blir trodda, jobbigt tycker jag. Men vad ska man göra…?:)

Kul i alla fall att du hittat hit;)

[Vargöga]
2012-02-13 12:03
#2

Tack. :)

CamillaS
2012-02-13 22:50
#3

Välkommen, vad roligt att du hittade hit!Glad

Även om du inte har någon stor skolios, så är du lika välkommen som alla andra här att ventilera tankar och känslor!

Väldigt tråkigt att du skadade dig när du simmade har du fått ta reda på hur du skadade ryggen? Finns det inget att göra åt det så du ska slippa ha ont?

Om det var en gammal röntgenbild kanske man borde röntga om och se så inte skoliosen blivit värre eftersom du säger själv att du känner dig sned.

[Vargöga]
2012-02-14 07:39
#4

Tack. Nej jag vet inte hur jag skadade mig, men jag tror att ryggraden pressade samman. Gick som sagt aldrig till en läkare och jag vågade inte säga något tillminmor heller. Jag är så feg avmig så jag vågar inte begära flera röntgen utan väntar snällt på attläkaren skall säga det. Hmm, knäppt jag vet. :-P

CamillaS
2012-02-15 12:15
#5

#4 Går du till någon läkare nu då? Annars kanske du måste börja på vårdcentralen och fråga om din skolios, då kanske den personen skickar dig till röntgen. :P

[Vargöga]
2012-02-15 18:05
#6

Hehe, jag går till en rad olika läkare men jag får nog boka en tid igen till min husläkare. Men det får bli senare då jag fortfarande är inlagd.

Annons:
CamillaS
2012-02-15 18:23
#7

Ligger du på sjukhus just nu? Eller missförstår jag något nu? :P

[Vargöga]
2012-02-16 09:04
#8

Jag ligger på psykiatriska enheten.

CamillaS
2012-02-16 11:55
#9

Aha ok. Hoppas att allt ordnar sig för dig till det bästa! Glad

Upp till toppen
Annons: