Annons:
Etiketttankar-och-funderingar
Läst 5398 ggr
Bebblan
2/12/12, 12:30 AM

Rent jävla helvete.

Känner att jag bara vill dö just nu.

Djävulen själv står bland tvätten och skräpar, och om ett år eller två blir jag en förlamad gris.

Vill inte operera eller ha korsett, det är så jävla jobbigt.

Vill inte heller att det ska bli värre. Skulle göra allt för en rak rygg utan operation och stelhet eller korsett och ont.

ALLT SKA VARA SÅ JÄVLA JOBBIGT OCH ALLA SKA PÅPEKA DET HELA TIDEN ATT "oj juste du har din korsett" och folk sitter och skrattar och kollar på mig som om jag vore en jävla utomjording eller nåt.

Nån som kan skjuta mig och gräva ner mig bland bajs och ruttna idioter?

Hata skolios och i närheten.

//Ebba

"My thoughts are stars I can't fathom into constellations"

Annons:
white lady
2/12/12, 12:45 AM
#1

Ta kontakt med en tjej som heter Py Öberg. Hon kan säkert hjälpa dig.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Bebblan
2/12/12, 12:47 AM
#2

Vill inte prata med nån psykolog.

Vill bara skriva av mig.. för det är verkligen inte kul med skolios.

//Ebba

"My thoughts are stars I can't fathom into constellations"

Araminta
2/12/12, 12:54 AM
#3

Jag förstår hur du känner dig. jag själv har grov skolios. Dock aldrig fått den hjälp jag behöver. Dessutom är min höft sne pga olika längd på benen. så de gör ständigt ont i kroppen.

Jag vet hur det känns att få det påpekat hela tiden. det suger. Men det finns värre saker som kan hända. :/ Folk får fan ta och börja hålla käften och fatta att det inte är vi som har valt att få det här problemet.

Om du vill kan du skriva av dig med mig. Kan som sagt inte säga annat än I feel you… :(

<3 Kärlek är som en cirkel, den tar aldrig slut… <3

Bebblan
2/12/12, 1:00 AM
#4

#3 Ja, det suger!
Ja, jag skulle önska att det aldrig hänt mig.

Orkar inte gå igenom några behandlingar.

och då säger folk bara att jag är lat.

Men det är fan jobbigt. skulle vilja tvinga dem att ha en korsett åtspänd hårdare än något annat. För så kul är det inte.

//Ebba

"My thoughts are stars I can't fathom into constellations"

Araminta
2/12/12, 1:15 AM
#5

Jg har aldrig fått en korsett faktiskt så jag har ingen aning om hur de känns. gör de någon skillnad för din rygg överhuvudtaget?

Jag har inte gjort något åt min rygg på grund av att jag aldrig skulle kunna ha råd med något sådant. :/ Så lat är du då inte. Du kan ju fråga dom om dom har lust att betala i så fall? :D

<3 Kärlek är som en cirkel, den tar aldrig slut… <3

Araminta
2/12/12, 1:15 AM
#6

jag menar de är ju inte direkt gratis med behandlingarna

<3 Kärlek är som en cirkel, den tar aldrig slut… <3

Annons:
Bebblan
2/12/12, 1:23 AM
#7

Hahahah, ja det kan dem gärna få göra.

Ja, lite rakare blev det, men läkarna ville testa om det skulle funka endå .

//Ebba

"My thoughts are stars I can't fathom into constellations"

Araminta
2/12/12, 1:24 AM
#8

Ojoj! såg att du var hyffsat ung. då kostar de ju inte dig direkt någonting. :P Men när jag var i din ålder så bodde jag i en väldigt liten by med en skola på bara 100 elever. Jag blev utstött för att jag var annorlunda. Men med ren vilja så slog jag mig igenom det där jävla eländet. Sen blev allting så mycket bättre när jag började i gymnasiet.

:) Så försök att vara positiv, gör de du ska göra i skolan och skit i vad alla andra tycker! För du är värdefull! Och du klarar det! Du kan gå igenom allt det här! För du är starkare än alla andra!
Om du tar dig igenom dom sista åren i grundskolan så kan du känna dig stolt! För att just DU har klarat de!
Och då kan du klara allt som kommer i din väg. :) Det som inte dödar, härdar. Och det stämmer. Jag är ett levande bevis! :D

<3 Kärlek är som en cirkel, den tar aldrig slut… <3

Bebblan
2/12/12, 1:27 AM
#9

Jaha, det visste jag inte att det inte kosta nåt för mig xD

Men ja, man får väl försöka, jobbigt bara när man har familj och vänner som vill att man ska vara på alla ställen samtidigt bara..

//Ebba

"My thoughts are stars I can't fathom into constellations"

Araminta
2/12/12, 2:55 AM
#10

förstår de. :) men allt blir bra ska du se. :) såg att du bodde i västerås, det är en fin stad. :)

<3 Kärlek är som en cirkel, den tar aldrig slut… <3

Bebblan
2/12/12, 8:32 PM
#11

Ja, det blir det säkert.

Rätt fint är det ja :D

//Ebba

"My thoughts are stars I can't fathom into constellations"

CamillaS
2/13/12, 10:45 PM
#12

Du är duktig som kämpar på! Som sagt vet jag hur det är då jag också haft kordsett i skolan och ja, det är inte roligt. Men försök se det posetivt, när en dag har gått så har du iaf klarat dig igenom den och en dag närmare till att bli korsett fri med förhoppningsvis utan operation som följd.

Det är bara att skriva av dig här så mycket du känner och vill, vi här inne förstår din frustration och försöker göra allt för att hjälpa dig!

Kämpa på gumman! Du är jätteduktig!SkrattandeKyss

Bebblan
2/14/12, 5:43 AM
#13

#12 Tack :)

Jag ska testa atlasprofilax nu, och sen ha korsetten i 6månader.

För tydligen så var det många som blivit raka i ryggen av det, och tjejen som håller på med det har sitt "hus" där hon gör det bara nån km från oss :P

//Ebba

"My thoughts are stars I can't fathom into constellations"

Annons:
CamillaS
2/15/12, 12:04 PM
#14

#13 Låter ju väldigt hoppfullt! Hoppas verkligen att det hjälper något då iaf.
Det var ju bra också att det inte var långt bort. ^^

Bebblan
2/15/12, 12:17 PM
#15

#14 japp väldigt bra ska beställa tid idag (:

//Ebba

"My thoughts are stars I can't fathom into constellations"

CamillaS
2/15/12, 12:18 PM
#16

#15 Va bra. :)

Lycka till sen, berätta gärna sen när du gått där om det blev nåt resultat.Glad

Bebblan
2/15/12, 2:18 PM
#17

#16 Ja det kan jag göra tackar :P

//Ebba

"My thoughts are stars I can't fathom into constellations"

Upp till toppen
Annons: