Annons:
Etiketttankar-och-funderingar
Läst 7549 ggr
Anna
2/7/12, 12:38 PM

Samtal från Peter

Imorse, eller ja för någon timma sedan, väcktes jag av ett samtal från min kirurg Peter i Linköping. Han hade kikat på mina nya slätröntgenbilder.

Jag var på konsultation med honom i början på december och han ville operera direkt, men jag frågade om vi kunde vänta tills efter sommaren då jag gärna vill ta studenten i juni först. Har enbart ridkurser fram till sommaren och det skulle jag såklart missa om jag opererades nu, vilket gjorde det osäkert om jag ens får ta studenten med mina klasskompisar om jag opereras nu. Har därför verkligen hoppats att kunna skjuta fram operationen till hösten 2012, och Peter sa att han skulle se vad han kan göra men han kunde inte lova något.

Har alltså fram tills idag gått och väntat på besked. Och nu ringde han.

Operationen blir innan sommaren. Han sa att "skoliosen ser ju fortfarande anständig ut" men han ser att det är en besvärlig krök som jag lider av och som han inte tycker är värd att vänta med. Så han skulle höra av sig med mer information när han har någon, men innan sommaren blir det.

Det känns verkligen jättejobbigt, samtidigt som jag är lite lättad. Jag har väntat på ett besked sedan 2010, och nu har jag det äntligen svart på vitt. Jag minns min läkare på ryggavdelningen i Kalmar där jag gick innan, när han 2009 sa "din rygg kommer inte behöva opereras, det är bara ett kosmetiskt ingrepp"…

Det som snurrar i huvudet nu är,

  • studenten, kommer jag få gymnasiekompetens även om jag missar denna sista ridkurs?
  • balen, jag har precis måttbeställt en klänning för massa pengar och betalat tvåtusen spänn i balbiljetter till min pojkvän och mig… missar jag den?
  • USA, min pojkvän bor i usa för tillfället och jag hade tänkt flyga dit i mars och hälsa på, nu verkar det inte som jag kan det, det blir för stressigt med allt… han måste dessutom hinna flyga hit och vara med mig, jag vägrar gå igenom operationen utan honom här

Ja, allting bara snurrar. Samtidigt är jag glad att förra sommaren var min sista sommar att gå runt och tänka på hur ful min rygg är på stranden osv. Så det är liksom en liten lättnad mitt i all förvirring.

Hur som helst, ville bara dela med mig. Om nu någon orkade läsa allt, haha.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Annons:
Juliasundstrom
2/7/12, 1:04 PM
#1

Jag känner verkligen för dig! Jag hoppas att allt löser sig på bästa sätt med skolan osv. Allt blir nog bra ska du se!:) Jag håller tummarna för dig!

Medarbetare på Skolios Ifokus.

[NalaMeya]
2/7/12, 1:57 PM
#2

Nej vad jobbigt läge du hamnat i..:( Jag hoppas att du kan göra allt du vill OCH operera dig:)

Anna
2/7/12, 7:27 PM
#3

tack hörni Obestämd

det är jättejobbigt när det påverkar så himla mycket. jag hoppas isåfall att jag får en "akuttid" och alltså att op blir av i mars/april, så jag hinner återhämta mig innan bal och student.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

CamillaS
2/7/12, 7:55 PM
#4

Åh bra men samtidigt tråkiga nyheter. Hoppas för din skull att det kommer lösa sig på bästa sätt.Rynkar på näsan

[Thiah]
2/8/12, 3:49 PM
#5

Attlid: du är alltid välkommen att prata av dig här! Alla andra med förstås.

Jag hoppas precis som de andra att det kommer lösa sig snabbt och bra. Hoppas, hoppas du får en akut tid så snart som bara möjligt så du hinner med balen åtminstone.

Anna
2/14/12, 1:22 PM
#6

IDAG fick jag operationstid!

Den 28 mars opereras jag av Peter Ahlinder i Linköping. Detta betyder att jag antagligen kommer kunna gå på min bal, student… allt. Det känns jättejättebra, även om jag är sjukt nervös såklart.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Annons:
CamillaS
2/15/12, 12:09 PM
#7

Åh grattis! Eller vad man ska säga. Iaf glada nyheter!
Skönt att du får det gjort nu så att du inte behöver oroa dig mer för allt. Skrattande

[Thiah]
2/17/12, 3:38 PM
#8

#6 yay, har inte varit inne på ett par dagar och detta var ju strålande nyheter! Så glad för din skull Attlid.

Laban83
7/1/12, 4:10 PM
#9

Å, Anna, jag läste tom din historia för min man och nu hoppas vi verkligen att du har det bra, så här efter operation och med studenten!?

Jag känner precis som att vara tillbaka i min tonårstid när jag hör olika skoliosberättelser. Är faktiskt lite avundsjuk på er som har fått operation…

Lycka till med strandliv, pojkvännen från USA och alla husdjur :) // Tina

Anna
7/1/12, 4:13 PM
#10

#9 Tina! Det har gått 3 månader sedan min operation och jag börjar äntligen känna mig helt återställd! Det har varit otroligt tufft, men min pojkvän flög hit och var med mig under operationen vilket var ovärderligt. Balen klarade vi av, likaså studenten (min skola lät mig läsa kurser på distans så jag fick ihop mina gymnasiepoäng) så nu är jag fri OCH jag flyger till Kalifornien med min pojkvän om bara ett par veckor! Så visst ordnade allt upp sig. Ganska otroligt egentligen. Glad

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Upp till toppen
Annons: