Annons:
Etikettallmänt-off-topic
Läst 4534 ggr
CamillaS
2012-02-04 15:46

Vad gör du för något?

Såklart behöver vi inte bara prata om skolios på den här sajten.
I Kategorin Allmänt - (Off topic) sätter vi trådar som inte handlar om skolios, alltså kan vi prata om allt mellan himmel och jord. Vad ni än känner för.

Så vad har ni gjort hittills idag då?

Själv har jag mest slöat, men funderar på att städa lite i lägenheten. ^^

Annons:
[Thiah]
2012-02-04 17:33
#1

Jag har tittat på American idol på nätet med sambon. Vi har vissa programm som vi tittar på tillsammans och idag märkte vi att vi hade hela 2 program att se.

Borde säkert städa lägenheten men tänker ta mig en öl istället Flört

CamillaS
2012-02-04 20:56
#2

#1 Mysigt. Det blev aldrig någon städning för mig, var för trött.Tungan ute
Kollade på tv istället. Lyxfällan och nåt polis program där dom jagade fartdårar. ^^

[Thiah]
2012-02-06 12:16
#3

#2 jag har bara slappat i helgen. Var 31 minus igår…jag lämnade inte ens sängen :p

CamillaS
2012-02-06 21:40
#4

#3 Ha ha steg du inte ens upp ur sängen på hela dagen? Tungan ute
Ja 31 lät väldigt kallt usch! Har iuf ingen termometer här hemma så vet inte hur kallt det är här. ^^

[Thiah]
2012-02-06 21:42
#5

#4 nääää.. vi kollade på film/teve i sängen och gick typ upp för att hämta mat och dricka åt oss och katterna. Vi är väldigt lata här hemma Tungan ute

CamillaS
2012-02-06 21:53
#6

#5 Ok. Lät ju mysigt endå. Tungan ute

I morgon blir det läkarbesök hos Helena. Får se vad hon har att säga.Flört

Annons:
[Thiah]
2012-02-06 21:58
#7

#6 ohh, det är dags för stora dagen. Du kan ju hälsa henne Tungan ute.

Hoppas hon bara säger bra saker!

CamillaS
2012-02-06 22:23
#8

#7 Ja ha ha, jag är faktiskt nervös över besöket. Ja det ska bli intressant och se vad hon har att säga.

He he Vad ska jag hälsa från för namn?Tungan ute Får se om jag kommer ihåg det, lär ju ha mycket i tankarna.

[Thiah]
2012-02-07 11:29
#9

Hm…undrar om hon minns den super spinkiga blondinen ;). Hoppas dagen gick som du ville. Jag är just nu på jobbet. Längtar hem för snart kommer vår nya soffa :)

CamillaS
2012-02-07 20:54
#10

Ha ha jag tänkte faktiskt på dig inne hos henne men visste inte vad jag skulle säga som hälsning så det blev inget.

Jo besöket gick vel ok, en sjuksöterska tog bort agrafferna sen fick även Helena rycka in lite då det tydligen var nån tråd som stack upp ur ärret. Helena sa då att tråden kommer från lagret under som är igen sytt med tråd och knuten ligger också under huden. Så antar (såg ju inte vad hon gjorde) att hon klippte av trådarna på nåt vis. Ont gjorde det iaf! Usch, vissa agraffer sved som bara den när dom skulle bort.

Men ja förutom det så pratade vi om vad röntgen visade, och allt såg bra ut tyckte hon. Men hon såg tydligen även någon inbucktning på stora kroppspulsådern, så hon skulle prata med Linus (Kärlkirurgen) också ifall han tyckte man ska göra nåt åt det. Men flödet i kärlet ser iaf bra ut så jag tror inte att dom kommer att göra nåt.

Sen passade jag även på att fråga henne om hon kunde skriva ut lite röntgenbilder och frågade även hur många grader jag hade innan jag opererades 2003. Har ju trott att det var 50 grader, men fick reda på nu att det var 58,9 grader, sen när hon mätte på röntgenbilden en andra gång fick hon det till 60 grader så vet inte riktigt vilket som var det slutgiltiga, men hon skrev iaf ut den första röntgenbilden med mätningen som var på 58 grader så vi säger vel att det var det. ^^ Så nu efter operationerna så har jag 21,6 grader. Fick även en kopia på operationsberättelsen.
Hon sjukskrev mig till 16 mars, sen ska jag ta itu med arbetsförmedlingen.

Så fick reda på en del idag, men nu gör dom inget mer med ryggen om det inte uppstår nåt problem med den eller aortan.
Så ja det var min dag det. ^^

[Thiah]
2012-02-08 15:54
#11

Men det var väl skönt ändå, att allt gått bra? Hoppas du slipper mera problem nu. Och hoppas arbetsförmedlingen beter sig som folk Tungan ute. Vad vill du jobba med?

Och appropå det där med krökningsmätning är ju lite av ett skämt. COBB metoden är ju inte alls pålitlig om man ska vara petig. En krök ställer ju till med så mycket trots låga grader. Och sen just det där med att det kan ändra utefter olika mätningar…

Jag vågar inte fråga vad min låg på, jag har nämligen hiskeligt höga siffror i huvudet och det kan bara inte stämma.

CamillaS
2012-02-08 16:21
#12

#11 Ja det var väldigt skönt! Precis, hoppas jag med.
Asså jag är lite osäker när det kommer till jobbfrågan, men vi har pratat om kontorsarbete eller ev. prova på att få följa med en fotograf som plåtar för någon tidning. Nyhetsfotograf är det jag har velat göra, eller skulle iaf vilja prova på det. Glad

Ja, jag har också hört att det är lite skumt med dom här mätningarna. Alla får ju inte ens till samma grader fast än dom mäter på samma röntgenbild.
Men samtidigt tänker jag att Helena borde vel veta hur man ska mäta det där så det borde vel stämma någotlunda iaf.

Förstår det, tanken känns ju verkligen hemsk när man tänker i dom banorna.
Hoppas inte att dina siffror i huvudet stämmer.Flört

Upp till toppen
Annons: