Annons:
Etiketttankar-och-funderingar
Läst 1649 ggr
Anneli. L
8/16/17, 9:04 PM

Varför låta skolios vara obehandlad?

Min äldre syster har en utvecklingsstörning. Hennes skolios upptäcktes i 10-årsåldern men har inte kollats upp på väldigt många år. Hon har en hög smärttröskel och klagar aldrig så vi vet inte hur hon egentligen känner. För två år sedan började hennes kropp förändras och idag har hon (49 år gammal) en skolios där övre delen av ryggen är krökt i 78 grader och nedre delen 62 grader. Hon har en stor puckel på vänster sida av ryggen. Efter att ha träffat ortopedläkare har vi fått som svar att man inget gör förrän hon får besvär med andningen. I min tankevärld känns detta helt absurt att hon ska behöva gå med sådan rygg. Jag tänker att det måste slita på bäcken eller ena benet, eftersom hennes gång är haltande. Jag skulle gärna ta del av era tankar om varför man här inte väljer att behandla?

Annons:
[Thiah]
8/17/17, 5:18 AM
#1

Oj! Har hon inte redan problem med andningen trots den kurvan? Jag kunde knappt andas med ena lungan när jag var sådär and. Förstår inte alls varför man inte behandlar så kan tyvärr inte hjälpa dig. Måste vara jätte jobbigt för din syster :/

Upp till toppen
Annons: