Annons:
Etikettskoliosoperation
Läst 7906 ggr
Bellena
2016-08-20 10:35

Yoga för stelopererad?

Före operation tyckte jag om yoga som kompletterande träning periodvis, eller Bodybalance. Nu när jag är stelopererad i 10 kotor kan jag inte ens tänka mig att gå till ett sådant pass. Jag kan ju inte vrida och böja mig så det kanske inte är någon idé? Är det någon som är stelopererad som gör Yoga? Finns det någon variant av Yoga som passar bättre?

Tack på förhand för svar från någon som provat!

Annons:
Loris M
2016-08-20 10:39
#1

Testa att ställa din fråga på Yoga.ifokus. Det är troligt att det finns någon där som varit i liknande situation eller har kunskap om vad som fungerar.

Jeanettejon
2016-09-11 14:59
#2

Hej Bellena! För det första, sluta tänk att du inte kan göra saker för att du är stelopererad. Det är en tanke jag burit hos mig själv i flera år och sanningen är den att det gör en bara otroligt olycklig :( Tänk såhär istället: Du kanske inte kommer kunna utföra alla rörelser perfekt eller exakt som alla andra men du kommer hitta DITT sätt att göra det på. Jag stelopererades i hela ryggen, förutom fyra kotor i svank och nacke, för 16 år sedan och jag utövar både Pole fitness och gymnastik. Så gå på din yoga! Våga testa allt som får dig att nå bra :) Stort lycka till!

citytjejen
2016-09-27 17:42
#3

Jag är stelopererad, fler än tio kotor. Jag brukar gå på en yoga som heter Easy Yoga och som SATS har. Funkar utmärkt! 

Du kan även söka på yoga for spinal fusion på Youtube, finns en hel del videos där med yogaövningar för stelopererade 🙂

/Christina

Bellena
2017-03-27 22:02
#4

Tack för era svar! Nååågot sent 😉

pernillaköiv68
2017-04-29 18:53
#5

Snälla Bellena, vill du kontakta mig för jag skulle verkligen behöva bolla konsekvensen av min steloperation med någon som opererats som vuxen. Jag är idag 49 år och gjorde op1 sept - 15, 13 kotor och nu har jag nyss fått steloperera 3 kotor till samt justera en skruv. Har du  lust att "prata" lite?

Upp till toppen
Annons: