Annons:
Etiketttankar-och-funderingar
Läst 3322 ggr
Sophiebaravara
8/9/16, 10:22 PM

Skolios som vuxen

Idag var jag på röntgen . Första sen gymnasiet. Jag är 38 år. Det jag nu sett och vet skrämmer mej. 60 grader uppe å 39 nere. Inte haft läkarkontakt än och diskuterat hur det blir nu. När jag var 17 år var den övre 43 grader…. Varför jag inte behandlats som ung kan jag inte förstå…. Men nu är nu och jag antar att operation är det som gäller? Å det skrämmer mej.

Annons:
Jeanettejon
9/11/16, 2:51 PM
#1

Hej Sophie! Jag förstår att det skrämer dig. Är det operationen du är orolig över eller att det har blivit så mycket förvärrat? Kram

Sophiebaravara
9/12/16, 9:16 PM
#2

Hej Jeanettejon! Jag vet inte vad som känns värst längre,allt känns surrealistiskt… Jag har ännu inte träffar nån ryggläkare,får vänta ett par veckor till verkar det som. Så jag har läst och kollat allt på egen hand. Men ännu inte fått veta om de blir op eller nåt. men räknar med attan det blir så,å att det kommer ta år innan jag kommit dit. Eftersom jag är så gammal. Suck. Så jag är väl inte så rädd längre. Irriterad att det ska ta tid. Jag vill ju få det som ska göras gjort snarast…. När gjorde du din,vilket sjukhus och hur mår du idag?

maddehs
9/30/16, 11:13 PM
#3

Tycker inte du behöver vara särskilt orolig för operationen i sig om det blir någon. Inte utifrån mina egna erfarenheter i alla fall!
Visst var det ändå ganska jobbigt precis efteråt, då det ändå är en ganska stor operation. Har fortfarande ont om jag till exempel måste stå upp länge men det var värre innan operationen (vad jag kan minnas, var bara 13). Men jag ångrar inte att jag gjorde den! Hoppas allt löser sig för dig :)

Upp till toppen
Annons: