Annons:
Etiketttankar-och-funderingar
Läst 1380 ggr
Mimi Rainbow
2016-03-07 02:13

Olidlig smärta i ryggen

Jag opererade mig för ca 3 år sedan (om jag räknat rätt) och jag har nu haft JÄTTEont i sidmusklerna. Får som hugg i ryggen som gör så ont att jag gråter av smärtan. Det blir oftare och oftare, klarar inte en dag utan smärtstillande längre, är det någon som känner igen detta? Jag bär mjuk stabiliserings-korsett ibland för att försöka sträcka på ryggen men det går inte att ha den 24/7… Har också varit till läkare men får ingen remiss

Annons:
Lillatrollet
2016-03-09 08:26
#1

HUR kan du inte få en remiss? Har du provat ringa direkt till ortopeden? Du lär ju vara "inskriven" där om du opererat dig? Prova ring din sjukgymnast också (som jag antar du hade efter operationen?)

Spieluhr
2016-03-09 19:23
#2

Det finns någonting som heter ''egen vårdbegäran'', det är som ett papper som du skickar in själv och beskriver din problematik, men bedöms på samma sätt som en remiss som är skriven av läkare. Detta gjorde jag när jag var missnöjd med min läkare och hans bedömning och ville söka mig till ett annat sjukhus. Testa googla ''egen vårdbegäran'' + ditt landsting så får du nog fram den informationen som behövs. Eventuellt ring till sjukhuset som du vill ha remiss till och förklara situationen.

Upp till toppen
Annons: