Allmänt - Off Topic

Kläder som är lätta att sätta på

2015-09-01 19:39 #0 av: Eda

Hej!

Jag har redan berättat om min Textilochtips-blogg i andra sajter, men jag tror att den också kan vara användbar om man har skolios med smärta när man klär på sig.

I bloggen finns gratis mönster & beskrivning på lättpåsatta kläder för dam, herr och barn.

För de som inte kan/vill sy eller har någon anhörig som kan vara behjälplig finns hänvisning var sådana plagg finns att köpa (också utländska butiker).

Blogg:  Textilochtips

Textilochtips  har referenswebbplats på Facebook 
Gilla gärna och dela! 

Handikapptips har tips på hjälpmedel & aktiviteterKLICKA HÄR
🌺Textilochtips har tips på kläder & handarbeten vid rörelsehinder.  KLICKA HÄR  

Bloggarna är ideella och har ingen ersättning från butiker.  - Gilla gärna!

Anmäl
2015-09-06 15:10 #1 av: titan diskar

Något som hjälpt mig mycket är en tyg korsett. Fick den uppsydd efter mina mått hos Teamolmed i Jönköping. Heter även ortopedteknik på andra ställen i sverige.Bad min läkare om en remiss till Teamolmed. Korsetten kostade 200:- å är jätte bra!!

Anmäl
2015-09-06 15:53 #2 av: Eda

Så bra! Jag har skrivit om Teamolmed i min blogg när det gäller skor: Skor för personer med rörelsehinder, men jag visste inte att de också hade korsetter. Jag skall genast skriva in Teamolmed i mitt inlägg om underkläder.

Handikapptips har tips på hjälpmedel & aktiviteterKLICKA HÄR
🌺Textilochtips har tips på kläder & handarbeten vid rörelsehinder.  KLICKA HÄR  

Bloggarna är ideella och har ingen ersättning från butiker.  - Gilla gärna!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.