Annons:
Etikettövrigt-om-skolios
Läst 1938 ggr
thessnr1
5/20/15, 2:32 PM

skolios,tränings tips?

Jag är en tjej på 33 vårar. Min sneda rygg upptäcktes i nionde klass. Har dem senaste åren blivit sämre,förlorat muskel kontakt på vänster sida. Ont i ryggen o musklerna jämt o ständigt. Mår jätte dåligt av detta. Har muskel förändringar ända upp till halsen,är så mycket starkare på höger sida,hela vägen o har nästan förlorat alla muskler hela vägen på vänster sida,några tränings tips någon?

Annons:
Ann-Louise 72
6/25/15, 7:37 AM
#1

Hej! Jag ser att din fråga legat inne ett tag, men jag hoppas att du skall se detta ändå. Har du läst något om Schroth metoden. Den startade i Tyskland på 1920 och har sedan utvecklats. Den praktiseras runtom i världen….men tyvärr inte i Sverige vad jag funnit. När min son fick skolios så skakades min värld om rejält, jag läste allt jag kunde komma över. Vi vill undvika operation om det är möjligt…. Jag kände att just Scroth är det jag tror på. Träningen jobbar på att träna asymmetriskt och till att stärka de muskler som vid skolios blir svagare. Just det du beskriver stämmer på vad jag funnit…att man tappar muskelmassa på ena sidan.. Det positiva är att det verkligen verkar gå att träna tillbaka. Först läste jag allt jag kunde komma över på nätet, sedan beställde jag Schroth boken. Den var bra att läsa för att lära sig mer om vad som sker i kroppen, däremot gav det inte oss så mycket i form av tränings övningar. Man tränar olika beroende på hur just din rygg/ kurva ser ut. Så efter en tids funderande valde vi att resa till SOS skoliosis clinic i London för att få ett specifikt träningsprogram. Så där är vi nu, vi har tränat i London 2 veckor, tränat hemma snart 2 månader. Vi ser att ryggen blivit starkare, hållningen har blivit bättre….. Träningen i London är dyr, men kanske att du kan hitta tips om du söker runt… Lycka till!

Vixxen
6/27/15, 11:51 PM
#2

# TS Testat ridning?

Upp till toppen
Annons: