Annons:
Etikettövrigt-om-skolios
Läst 2821 ggr
oliviasandmark
2015-04-06 12:47

Iinvaliditeten efter op

Jag undrar lite kring hur det går till när man bedömer invaliditeten efter operationen.

Alltså hur mycket man blivit begränsad i sin rörlighet, samt hur det går till att få försäkringspengar för invaliditeten och ärret och då hur mycket pengar det skulle vara.

 Någon med erfarenheter kring det? :)

Annons:
[lottas-kaniner]
2015-04-06 12:51
#1

Det bästa är väl att du kontaktar ditt försäkringsbolag.

Om du tänker att söka ersättning från patientförsäkringen, så är det ju annat.

kayzlon
2015-04-06 22:09
#2

Det är ju ditt försäkringsbolag som avgör hur mycket pengar du får. Kommer inte ihåg hur det gick till när man fick veta hur mycket procent invalid man är. Jag fick pengar för invalid, ärr, smärta och även pengar för mina komplikationer jag fick under operation.

Anna
2015-04-07 10:13
#3

När jag fick ersättning blev min invaliditet bedömd av en medicinsk rådgivare hos mitt försäkringsbolag. Jag behövde inte göra någonting utan de skötte det automatiskt. Jag blev bedömd till 5% medicinsk invaliditet, och fick då alltså ut 5% av mitt försäkringsbelopp + ärrersättning. Skattefritt och direkt in på kontot, efter en telefonkontakt med min handläggare. För min del blev det ca 45 000kr totalt.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

oliviasandmark
2015-04-08 22:36
#4

Tack för svar!:)

Ja jag har varit i kontakt med försäkringsbolaget och skickat in ärret så dom pengarna får jag väl snart, vet inte hur mycket dock.

Och invaliditeten bedöms inte förens jag är 18, så hade varit intressant med ett humm om hur mycket det skulle ge.

gladur94
2015-04-15 16:42
#5

Är det någon här som kanske vet hur jag ska göra, jag operarades 2011 och blev förlamad i ena benet, detta upptäckte dom på uppvaket så då blev det akut operation igen för att ta ut stagen. Sen en månad senare opererades dom in igen. Alltså har mitt ärr blivit mycket bredare än vad det skulle blivit. Eftersom att min mamma inte hade en extra barnförsäkring på mig när operationen gjordes säger dom att jag inte kan få några pengar för detta. Men jag borde ju kunna få något för att dom gjorde fel på sjukhuset eller?

oliviasandmark
2015-04-26 21:13
#6

#11 jag har verkligen ingen koll.. Kontaktat ev sjukhuset eller nått med försäkringar…

Jag fick nyss 15-000 utbetalt för ärret, ska jag vara nöjd? är det den rimliga summan? (dålig koll..)

Annons:
Anna
2015-04-26 21:18
#7

#6 Det låter rimligt. Jag fick 11 000 för mitt ärr, jag tror 10-15 är snitt.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

[lottas-kaniner]
2015-04-27 14:11
#8

Du skall nog kontakta försäkringsbolaget ändå. Vissa operationer som inte blivit rätt, där måste man anmäla skadan inom två år, har det gått längre tid, så kan man inte få ut någon ersättning.

thessnr1
2015-05-20 11:10
#9

Har skolios o jätte ont,är 33 år o har precis tagit kontakt med sjukvården o hoppas på remiss till någon så mätning o dylikt kan göras. Har läst om sko inlägg,någon som vet vilka som är bra vid sned belastning? Fy vad jobbig smärtan är o jag mår så dåligt över hela situationen.

Upp till toppen
Annons: