Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 2177 ggr
Aeri
4/2/15, 8:02 PM

Vad ska jag göra?

Jag opererades första gången 2006 då jag var 15 år. Operationen var lyckad och till en början hade jag inga problem över huvud taget. Sedan började jag få ont i ryggen och kände mig "trött" i ryggen. Efter att ha bråkat med läkare på sjukhuset fick jag till sist träffa den som opererat mig och han sa att det inte är omöjligt att det är en "falsk led" som blivit till i ryggen. Vi opererade igen och allt togs ut och nytt stoppades in och till en början var det också helt okej. Nu har det gått 5 år sedan min sista operation och jag är trött i ryggen. Orkar inte stå hur länge som helst. Om jag spelar tennis orkar jag sådär en timme innan det känns som att det stelnar i ländryggen och jag får en ilande trötthetskänsla. Jag försöker träna 5 dagar i veckan för att dels hålla vikten (min smärta i ryggen blir vansinnig om jag blir för tung) och för att hålla musklerna runt magen och ryggen så trimmade som möjligt. På sätt och vis börjar jag blir rent utsagt utmattad över allt detta. Jag inser att jag kanske inte alltid kommer orka hålla upp all denna träning hela livet. Utan den ser jag inte hur jag ska fungera. Jag kan ha ett hyfsat normalt liv så länge jag tränar och ligger steget före. Vad ska jag göra?

Annons:
gladur94
4/15/15, 4:38 PM
#1

Min läkare säger att simning är bra, kanske du ska prova det? :)

thessnr1
5/20/15, 11:12 AM
#2

Simning sägs vara den mjukaste träningen o den träning som "tar" flest muskler.

Vixxen
6/27/15, 11:56 PM
#3

Eller anpassad träning i varmvattenbassäng!

Upp till toppen
Annons: