Annons:
Etikettskoliosoperation
Läst 2101 ggr
Elander
2015-01-09 08:14

eftervård? Stel i axlar

Är det någon här som fått någon typ av eftervård? Det är snart två år sedan jag stelopererade mig och har nu börjat få besvär med värkande axlar/nacke. Det är tokspännt och jag är superstel. Någon med samma problem, vad har ni gjort? Vill inte gå till vilken massör som helst då jag har en skruv som brukar bli inflammerad om man grejar för mycket. Vad bör man kräva av vården?

Throw me to the wolves and i will return leading the pack.

Blogg: Johannaelander.myshoroom.se

Annons:
[kerstinthemilklover]
2015-01-09 08:46
#1

Jag tror att du skulle kunna få nytta av att träffa en sjukgymnast som visar hur man använder TENS för smärtlindring.
Om du känner någon som har en tensmaskin så kanske du kan få pröva.

Alternativt så kan du läsa lite http://www.1177.se/Fakta-och-rad/Behandlingar/Tens/

sandrasoederlund
2015-01-16 19:07
#2

Hej! Tycker du ska ligga på vården ordentligt om du har problem. Du ska definitivt kunna kräva någon slags eftervård.

När det gäller TENS borde du dock tala med en sjukgymnast innan du använder det,  jag kan inte använda mig av det ex, då jag har nedsatt känsel i princip hela ryggen. Annars är värmekudde något jag använder mig av dagligen, och det hjälper i alla fall mig för stunden.  Sedan är det alltid bra att försöka stretcha och mjuka upp axlarna och nacken. 

Hoppas det blir bättre!

Elander
2015-01-20 20:14
#3

Jag har också kännselbortfall på typ 50% av ryggtavlan, tror jag ska ringa och se om jag kan få läkartid.

Throw me to the wolves and i will return leading the pack.

Blogg: Johannaelander.myshoroom.se

[Thiah]
2015-01-26 08:01
#4

Känselbortfallet kan komma av operationen och går så fall inte att fixa. Tiden läker nerverna som är avklippta och det kan ta många år om det alls läker. Min höft tog över 10år…

Men stelheten i nacken och den bråkande skruven bör du få hjälp för.

Upp till toppen
Annons: