Annons:
Etikettskoliosoperation
Läst 2594 ggr
sandrasoederlund
10/22/14, 7:22 PM

Känselbortfall

Hej!

Tänkte bara fråga om det är fler än jag som har känselbortfall, och hur mycket?

Jag har nedsatt känsel över hela ryggen, ni vet man måste klia hårdare om det klias på ryggen :P Hela min vänstra buksida har också känselbortfall, och på ungefär hälften av den ytan känner jag absolut ingenting, jag känner inte om jag petar med mina fingrar där, eller nyper så hårt jag kan med mina naglar osv. Någon annan som också har det så?

Annons:
sandrasoederlund
10/22/14, 7:22 PM
#1

Jag är stelopererad sedan 5 år tillbaks drygt!

[Thiah]
11/4/14, 11:10 AM
#2

Jag har en del känselbortfall. Mest runt ärren jag har, speciellt det under bröstet. Men det har blivit bättre. Minns att ena höften(den jag låg på) var bortdomnad i många många år. Idag är det bättre och då opererades jag -97 (18 år sen snart!, vart tar tiden vägen??). Det tar många år för nerverna att komma tillbaka.

Miisala
11/4/14, 9:37 PM
#3

Jag har nedsatt känsel på 2 ställen runt ärren. Samtidigt är dessa områden mer smärtkänsliga. Dålig ytkänsel, extremt smärtkänslig.

sandrasoederlund
11/7/14, 11:24 AM
#4

Tack för svar! Tycker det är så konstigt bara att jag inte har någon känsel alls på vänster buksida, ärret jag har är ju bara på ryggen! Knepigt!

[Thiah]
11/7/14, 12:16 PM
#5

#4 nerverna som är avkapade löper säkert dit och har ännu inte hittat tillbaks till varandra.

Miisala
11/7/14, 10:54 PM
#6

Jag opererades -05 & har fortfarande inte fått tillbaka känseln. They broke me for life! :p Jag lider inte så värst av det.

Annons:
Anna
11/8/14, 8:41 AM
#7

Jag har inte så mycket känselbortfall på ryggen, däremot längs hela ärret (från skulderbladet ner till under bröstet). Sedan är halva höger bröst bortdomnat, då ärret går precis under. Överkänsligt och okänsligt på samma gång, kan man säga.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Bellena
11/20/14, 9:56 PM
#8

Hej!

Ett år efter operation har jag fortfarande känselbortfall på hela vänster sida, men en del har kommit tillbaka. En positiv sak; Jag opererade bort en knöl i bröstet och hade inte ett dugg ont efteråt! 😐(knölen var ofarlig)

Upp till toppen
Annons: