Korsettbehandling Läst 1199 ggr

Ont av nattkorsett

Olästa | Bevaka | Bokmärk

Är jag den enda som får ont av min nattkorsett? Hela mitt vänstra bröst är antingen intryckt av plasten som går upp där eller pressat uppåt/innåt vilket gör ont.

Jag har pratat med min läkare och tydligen kan man inte skära bort den delen så att mitt bröst inte blir mosat. Hmm...

Medarbetare på mops.ifokus

Kan inte svara på den frågan då jag själv aldrig haft en nattkorsett, men hoppas att någon annan har/haft en så du får svar.

Sajtvärd för Skolios iFokus och medarbetare på Digital konst iFokus

http://camillafotograf.blogg.se/

Ok, ja det hoppas jag också. Jag provade att sova med korsettlinnet under och det hjälpte lite granna, men inte så mycket.

Ok. Hoppas att du kommer på en bra lösning så du slipper få ont av den.

Sajtvärd för Skolios iFokus och medarbetare på Digital konst iFokus

http://camillafotograf.blogg.se/

Jag har bara haft en bostonkorsett så jag vet inte hur jag ska kunna hjälpa dig.  Obestämd

Har du en möjlighet att ta ett kort på nattkorsetten? (du behöver absolut inte om du inte vill, jag är bara nyfiken)

De gustibus non est disputandum

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket. /Nalle Puh

Ja, menar du med jag i den eller bara generellt på den?

Jag är nyfiken på att se hur den ser ut, om du är i den eller bredvid får du bestämma själv. Vad som känns bekvämast för dig Glad

Hahah, den här bilden ritade jag när jag fick den för första gången, ska hitta någon bättre.

#7 skulle jag kunna rita så skulle min korsett sett ut sådär. Väldigt talande bild, i mitt tycke. (jag förstår dig och dina känslor för korsetten så gott jag kan. Ingen människa kan föreställa sig hur någon  annan känner när det gäller korsetter men vi som har haft en kan ana... Glad)

men seriöst, höger sida måste vara jättejobbigt för dig. Är din skolios mer åt höger eller vänster?

... men den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus. Det är gratis och tar bara en minut. Klicka här för att skapa ett iFokus-konto!

Mer på iFokus