Annons:
Etikettallmänt-off-topic
Läst 2718 ggr
CamillaS
2012-01-30 00:09

Lite att tänka på

Tänkte skriva lite punkter som du kan tänka på när du skriver här inne.

  • Skriv alltid en informativ rubrik så man kan se vad tråden handlar om.

  • Är du osäker på om din tråd hamnat i rätt kategori? Skriv det då i tråden så kan jag eller någon Medarbetare flytta på den om vi tycker den hamnat fel.
    Det gör vi givetvis endå om vi ser att den ligger fel.

  • Läs igenom ditt inlägg en extra gång, fundera på om det låter bra, eller kan det tolkas på ett negativt sätt?

  • Utgå ifrån att allt som skrivs är skrivet med gott uppsåt.

  • Vill du göra reklam för en annan sajt, fråga då sajtvärden om lov först!

  • Om du skriver trådar som inte handlar om skolios, skriv då OT först och sen din rubrik (Off topic) så vet alla att det inte hör till sajtens huvudämne.

    Att tänka på

  • GladRynkar på näsanGråterSkämsFörvånadKyss Använd gärna smileys i dina inlägg, dom finns högst upp i skrivrutan med en glad gul gubbe, där du kan välja bland olika uttryck.
    Dom visar din sinnes stämmning om du är glad, sur, förvirrad, ledsen m.m.

    Tänk på dom synskadade som måste använda skärmläsare.
    En vanlig smiley gjord så här :) läser skärmläsaren upp (kolon och en parantes), vilket är jobbigt för en synskadad att lyssna på. Dom gula smileysarna läses upp så att personen vet att det är en smiley.

    Jag vet inte själv exakt hur en skärmläsare säger då jag aldrig har hört en sån prata, men iprincip så är det så vad jag har fått höra.
    Det är samma sak om du skulle skriva massa frågetecken ???
    Då säger den *Fråga* *Fråga* *Fråga* Så tänk på dom synskadade också när du skriver dina inlägg.

    För medlemmar som har betaltjänsten iFokus Insider

  • Om du trycker på knappen anmäl i ett inlägg, så kommer det inlägget automatiskt att få 1 "röst" När 4 personer har anmält inlägget kommer det automatiskt att tas bort av iFokus system.

  • Du kan skriva anonyma inlägg här inne. Det kan vara bra ifall man vill skriva om något extra känsligt, då vill man kanske inte att alla ska veta vem man är.
    Då finns det ett alternativ under skrivrutan som heter Posta inlägget anonymt. Men missbrukas den funktionen så kommer den att tas bort!

    Har du frågor eller funderingar så är det bara att höra av dig till mig så ska jag svara på dom så gott jag kan.

    Varmt välkommen till skolios iFokus! Hoppas du kommer att trivas här!

    Med vänliga hälsningar
    CamillaS, Sajtvärd

Annons:
Upp till toppen
Annons: